Ce trebuie să faci dacă ai spart sau deteriorat un produs din Lidl, Kaufland, Auchan sau Mega Image. Este lege
Dacă ai avut vreodată o experiență neplăcută și din greșeală ai spart sau deteriorat un produs de pe rafturile din Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan sau oricare alt supermarket, trebuie să ai în vedere că – în funcție de politica fiecărui retail, dar și în funcție de circumstanțele în care s-a ajuns la deteriorarea produsului – consecințele pot varia. Iată ce ai de făcut în cazul unui astfel de accident. Ești obligat sau nu să achiți contravaloarea?
Oricui i se poate întâmpla un astfel de incident. Fie din neatenție, fie în cazul în care comerciantul nu a respectat securitatea produselor conform legii, întreaga vină nu poate fi atribuită clientului. Prin urmare, iată ce trebuie să ai în vedere dacă te vei afla într-o astfel de situație.
Conform legii, raioanele cu produse fragile trebuie să aibă o măsură de protecție în plus față de celelalte secțiuni – pentru prevenirea accidentelor. Totodată, în legea care face referire la amplasarea mărfurilor pe raft este menționată distanța dintre rafturi – aceasta trebuie să fie de cel puțin 1,4 metri – reguli care intră în responsabilitatea comerciantului.
Ce se întâmplă dacă spargi un produs în Lidl sau Kafland
Cu cât supermarketul este mai mare, cu atât distanța dintre rafturi crește. Astfel, comerciantul are obligativitatea de a face tot ceea ce este necesar pentru protejarea produselor și asigurarea la raft.
- 1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m²;
- 1,6 m − pentru suprafețe de la 100 până la 150 m²;
- -2 m − pentru suprafețe de la 150 până la 400 m²;
- 2,5 m − pentru suprafețe de la 400 m².
Spre exemplu – la raionul de băuturi – ce trebuie să facă un client dacă a atins o sticlă, aceasta a căzut și s-a spart? Raionul cu băuturi trebuie să fie echipat cu o bară specială pentru stabilizarea produselor. Astfel, primul pas spre soluționarea cazului este să informezi personalul magazinului. În cazul în care raionul respectiv nu dispune de această măsură de siguranță a mărfurilor, clientul care a produs pagubele este scutit de responsabilități – adică nu este nevoit să plătească produsele sparte.
În cazul în care nu ai reușit să ajungi la o înțelegere cu lucrătorii comerciali, este indicat să soliciți cartea de reclamații și să detaliezi acolo cum s-a petrecut nefericitul eveniment. Dacă acele produse erau asigurate cu o bară de protecție și dacă incidentul s-a produs exclusiv din vina clientului, abia atunci acesta poate fi tras la răspundere.