Coca-Cola HBC este al doilea producător de băuturi Coca-Cola din afara Statelor Unite ale Americii. Compania are parte de vești excelente, estimările de profit pentru acest an fiind peste așteptări. Creșterea vânzărilor și majorările de prețuri din prima jumătate a anului au contribuit decisiv la această situație.
Coca-Cola HBC deține în România trei fabrici, și anume la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei. A doua cea mai mare fabrică a grupului Coca-Cola este cea de la Ploiești. Aproximativ 10% din producţia Coca-Cola HBC România merge la export. Astfel, compania americană este principalul exportator de băuturi non-alcoolice din țara noastră.
Datorită creșterii vânzărilor, dar și majorarii prețurilor din prima jumătate a anului 2023, cei de la Coca-Cola HBC și-au îmbunătățit estimările pentru acest an. Mai exact, se așteaptă la o creștere a profitului operațional cuprinsă între 9% și 12%. Este o diferență semnificativă față de estimările anterioare care mizau pe o creștere de maximum 3%. Reprezentanții companiei au explicat că această îmbunătățire vine după rezultate peste așteptări în primele șase luni ale anului.
În luna iunie, Coca-Cola HBC a anunțat că va cumpăra marca de votcă Finlandia. Tranzacția în valoare de 220 milioane de dolari face parte din strategia de extindere a afacerile cu băuturi alcoolice premium. Finalizarea acestei achiziții este așteaptă în a doua jumătate a acestui an, ea fiind realizată prin intermediul subsidiarei CC Beverages Holdings II BV.
Din anul 2018, Jovan Radosavljevic conduce Coca-Cola HBC România. El a explicat recent că Coca-Cola HBC a investit anual în România aproximativ 25-40 de milioane de euro. Investiţiile de anul trecut au ajuns la circa 30 de milioane de euro. Cu ajutorul acestor sume uriașe de bani s-a reușit creșterea eficienței energetice, dar și crearea unor linii noi care reduc consumul de energie. Totodată, a fost vizată și reducerea cât mai mult a deșeurilor din plastic.
„Fabrica din Ploieşti este a doua cea mai mare fabrică din grupul Coca-Cola HBC. Şi fabrica din Timişoara livrează produse la export, iar din România exportăm în 15 ţări. Şi continuăm investiţiile şi luptăm pentru aceste investiţii. De aceea avem nevoie de predictabilitate pentru că toate ţările se luptă pentru bugete de investiţii de la sediul central“, a declarat Jovan Radosavljevic.
Anul trecut, Coca-Cola HBC România a avut o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei (circa 650 milioane de euro), în creştere cu peste 15% faţă de 2021. Profitul net a fost de 394 de milioane de lei, mai mare cu 32% faţă de 2021. Este cel mai bun rezultat al companiei Coca-Cola în țara noastră, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al profitului.