Ce reguli au Mega Image, Lidl, Kaufland sau Auchan pe perioada carantinei. E bine să le știi înainte să mergi la cumpărături
Având în vedere că suntem în stare de urgenţă din cauza pandemiei de coronavirus, Mega Image, Lidl, Kaufland, Auchan, dar şi alte reţele de supermarketuri sau hypermarketuri au luat măsuri specifice pentru a preveni răspândirea COVID – 19.
În toate supermarketurile au fost puse benzi care să indice distanţa de siguranţă, iar accesul în incinta unităţilor comerciale a fost limitat, pentru a se preveni aglomeraţia.
Ce măsuri iau Mega Image şi Kaufland din cauza coronavirusului
Totodată, Mega Image a decis ca toate unităţile sale (inclusiv cele non stop sau Shop/Go) să fie deschise în intervalul 08:00 – 21:00 pentru optimizarea activităţilor de igienizare, dezinfecție și aprovizionare. De asemenea, s-a luat decizia montării unui scut de plastic la casele de marcat, pentru a limita contactul între clienţi şi casieri.
Vitrinele cu autoservire (salad bar, fruit bar şi cele cu mâncare gata pregătită) au fost închise temporar, produsele de panificaţie şi patiserie sunt ambalate individual în pungi, iar măslinele se vând în caserole preambalate şi precântărite.
Se recomandă, totodată, folosirea cardului bancar pentru plăţi.
Astfel de măsuri au fost luate şi de hypermarketurile Kaufland. De asemenea, conform unui comunicat postat pe site-ul retailerului, „toate magazinele sunt dotate cu dezinfectant de mâini gratuit, atât pentru clienți, cât și pentru colegi. La toalete există săpun ce conține dezinfectant”.
Pe lângă aceste măsuri, retailerul a luat şi decizia de a direcţiona 500.000 de euro către proiectele care ajută comunitățile afectate de criza coronavirus.
Ce se întâmplă la Lidl şi la Auchan din cauza epidemiei de coronavirus
Şi Lidl funcţionează după un program special, iar retailerul a postat pe site-ul său orarul pentru fiecare magazin în parte. Ora de deschidere de luni până sâmbătă este, în general, 7.30, iar cea de închidere 21.00. Pe lângă măsurile adoptate de ceilalţi comercianţi şi detaliate mai sus, Lidl recomandă evitarea cumpărăturilor în timpul orelor de vârf (17:00-19:00).
Măsurile specifice acestei perioade deificile au fost aplicate şi de Auchan, care le recomandă clienţilor să păstreze o distanţă socială de 2 metri şi să folosească mănuşile de plastic şi dezinfectanţii puşi la dispoziţie. Retailerul mai recomandă clienţilor să facă cumpărăturile în interval cu trafic redus.
De asemenea, la începutul lunii aprilie Auchan și Leroy Merlin au invitat mediul de afaceri să participe la amenajarea unei prime unități pre-spitalicești în București-Ilfov.
„Astfel, o clădire care aparţine Leroy Merlin şi este situată pe centura Capitalei – zona Mogoșoaia, va fi transformată într-un centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a bolnavilor infectați cu coronavirus”, anunţă Auchan pe site-ul propriu.