Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat miercuri, 5 octombrie, faptul că românii care sosesc sau pleacă în România sunt obligați să completeze o serie de documente în vederea stabilirii rezidenței fiscale. Află despre ce tip de acte este vorba și unde trebuie depuse.
Potrivit anunțului făcut recent de către ANAF, persoanele fizice care sosesc sau pleacă din România pentru o perioadă ce depășește 183 de zile trebuie să depună documentele pentru stabilirea rezidenței fiscale.
”Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii persoane fizice care sosesc /pleacă, în/din România pentru o perioadă ce depășește în total 183 de zile că, în vederea stabilirii rezidenței fiscale, au obligația depunerii la Agenția Națională de Administrare Fiscală a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România sau, după caz, a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România”, a fost mesajul transmis de către ANAF, miercuri seară.
CITEȘTE ȘI: ANAF FACE ANGAJĂRI. SUNT PESTE 1400 DE POSTURI DISPONIBILE. CARE SUNT SALARIILE
Instituția a spus că persoanele aflate în cauză pot găsi formularele pentru stabilirea rezidenței fiscale în format electronic. Documentele pot fi transmise tot online, se pot depune personal sau se pot depune prin împuternicit, la registratura instituției sau prin poștă, cu confirmare de primire.
Formularele respective au denumirile Z015 – Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România și Z017 – Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România.
Chestionarele completate electronic se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro , respectiv pe portalul www.anaf.ro , prin Spaţiul Privat Virtual (SPV).
”Ca urmare a depunerii Chestionarelor mai sus menţionate, Agenția Națională de Administrare Fiscală analizează îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă fiscală în funcţie de situaţia concretă a fiecărei persoanei, stabileşte rezidenţa fiscală şi transmite contribuabililor Notificări privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă”, a mai transmis Agenția Națională de Administrare Fiscală.
Persoanele care nu se descurcă pot beneficia de asistenţă telefonică prin apelarea Call-center-ului Agenția Națională de Administrare Fiscală la nr. de telefon +4 031.403.91.60. Acest lucru se poate face doar dacă doriți să aflați mai multe detalii cu privire la modalitatea de completare şi de depunere a chestionarelor privind stabilirea rezidenţei fiscale.
VEZI ȘI: ANAF SPOREȘTE CONTROALELE! CINE SUNT CEI VIZAȚI DE ACEASTĂ DATĂ