Ce ii face fericiti pe romani! Masinile de lux, bijuteriile si electronicele scumpe
Un studiu realizat de GFK Romania arata ca romanii sunt inca departe de cetatenii Europei, in ceea ce priveste „fericirea”. Mai bine de 47 la suta dintre romani au declarat ca cele mai noi produse electronice pentru locuinta, contribuie decisiv la implinirea personala. 39 la suta dintre ei au admis ca pentru ei imbracamintea si accesoriile vestimentare sau bijuteriile reprezinta un pas important spre o „viata frumoasa”. Ca si cum cifrele de pana acum nu sunt suficient de relevante pentru „materialismul” romanilor, partea interesanta este ca mai bine de un sfert dintre romani, apreciaza ca o marca a succesului personal este o masina de lux, sau achizitia unui al doilea autoturism. Potrivit studiului, statutul social este o valoare personala importanta pentru 66 la suta dintre romani. „Pentru romani este important succesul in viata, iar succesul este de multe ori tradus prin bunastare si statut. Prin urmare este natural ca acele lucruri care demonstreaza cele doua caracteristici sa reprezinte aspiratii” a declarat Anca Zamfirescu, senior researcher GfK Romania. Totusi in ciuda cifrelor care nu sunt aproape deloc in parametrii europeni, totusi exista un capitol la care romanii exceleaza. Sintagma „meseria e bratara de aur” pare sa ii marcheze inca pe romani. Pentru aproape trei sferturi dintre ei, implinirea prin munca este o valoare personala importanta, procent mult mai ridicat decat in lume, unde doar 59 la suta cred asta. In plus, mai putin de jumatate dintre respondenti spun ca o viata frumoasa presupune si un serviciu interesant.