Ionela Chircu Tratarea bolilor a devenit o adevarata aventura in spitalele din Romania. Ce poti face in cazul in care ai fost plimbat de la un spital la altul sau medicul te-a tratat superficial? In primul rand, trebuie sa te adresezi unui avocat care iti va spune daca este vorba de o abatere a medicului care poate fi sanctionata sau nu. Exista si cateva institutii care cerceteaza cazurile pacientilor necajiti. La nivelul fiecarui judet, inclusiv a municipiului Bucuresti exista o Comisie de Disciplina unde pot fi facute astfel de reclamatii. Comisia functioneaza in cadrul Directiei Judetene de Sanatate Publica, ne-a spus Vasile Barbu, presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Pacientilor. Pe baza unei cereri de inscriere si a unui consimtamant prin care permiti accesul la datele legate de starea ta de sanatate, poti deveni membrul acestei asociatii care apara drepturile bolnavilor. Cand trebuie sa faci reclamatia? Atunci cand medicul de familie nu se deplaseaza la domiciliul tau daca ai o problema de sanatate care nu-ti permite sa mergi la cabinet, sau iti prescrie reteta gresit. Mai poti face sesizarea daca medicul de pe salvare nu a actionat prompt in cazul tau, daca ambulanta nu are toate dotarile sau vine fara medic. Poti face plangere impotriva specialistului daca ti-a gresit tratamentul sau operatia, nu a fost de gasit in timpul orelor de lucru sau te-a neglijat. Daca se va dovedi ca nu a fost culpa medicala, specialistul te poate da in judecata, ne-a mai spus Vasile Barbu.
Comisiei de Disciplina din cadrul Directiei Judetene de Sanatate Publica (DJSP), daca cel acuzat este medicul de familie! Comisiei de Disciplina din cadrul DJSP, sau Casei Judetene de Asigurari de Sanatate, in cazul doctorului de pe salvare sau a doctorului din ambulatoriu! Comisiei de Etica a Spitalului si Comisiei DJSP, daca este vorba de medicul specialist din spital! Ordinului Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania, tel: 021/224.00.55, atunci cand reclami activitatea asistentei sau a moasei!