După ce uzina Ford de la Craiova a trimis în șomaj tehnic 6000 de angajați, Dacia a anunțat că își închide porțile până în data de 5 aprilie, trimițând în șomaj tehnic 13.500 de oameni. Și la Pirelli există 4000 de oameni în această situație.
Iată ce înseamnă concret această procedură și câți bani ar primi angajații pentru această perioadă: Premierul Ludovic Orban a anunțat joi că Guvernul va asigura plata şomajului tehnic în proporţie de 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut.
„O altă măsură foarte importantă pe care am luat-o este aceea de a asigura plata şomajului tehnic, plata angajaţilor care intră în şomaj tehnic din bugetul Ministerului Muncii, prin intermediul ANOFM, prin bugetul de şomaj.
Practic, aici am luat această decizie pentru că este clar că foarte multe companii sunt afectate direct sau indirect de epidemie şi multe companii, pentru că li s-au redus veniturile, li s-au redus încasările, cifra de afaceri, nu au veniturile necesare pentru a asigura plata salariilor angajaţilor.
Exista riscul ca angajaţii să fie trimişi în şomaj, să fie daţi afară utilizându-se cazul de forţă majoră sau să li se suspende contractele de muncă.
Decizia este de a plăti din bugetul fondului de şomaj 75% din salariul brut, cât este, practic, indemnizaţia lunară pentru perioada de şomaj tehnic, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut”, anunța Orban.
În același context, Ministrul de Finanţe a anunţat că se pregăteşte pentru scenariul în care aproape un milion de români vor fi trimişi în șomaj tehnic din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus.
Ministrul Finanţelor a precizat și că Guvernul este în discuţii cu uzina Ford de la Craiova. Pentru primele două săptămâni compania va susține șomajul tehnic al angajaților, urmând ca apoi să găsească soluții împreună cu statul român.