Ce descoperise contabila șefă a BLUE AIR înainte să moară subit la 37 de ani
CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, publică azi, în exclusivitate, documente explozive. Vă dezvăluim, în premieră națională, ce a descoperit Simona Brînză, contabila șefă a BLUE AIR, înainte să moară subit la 37 de ani. Așa cum am promis, reporterii D.A.S. continuă să ancheteze împrejurările în care a dispărut denunțătoarea unor structuri mafiote.
Reporterii D.A.S. au descoperit coincidențe terifiante între dispariția subită a Simonei Brînză, contabilă șefă a BLUE AIR, și fraudele pe care le sesizase cu puțin timp înainte de a-și găsi inexplicabil sfârșitul. Ieri am publicat doar prima parte dintr-un serial zguduitor, ocazie cu care am solicitat, oficial, Parchetului General să deschidă un dosar de moarte suspectă (TOATĂ POVESTEA AICI)!
Azi publicăm documente explozive și vă prezentăm, în exclusivitate, ce a descoperit contabila șefă înainte să moară la doar 37 de ani, în urma unui atac cerebral, suferit la volanul mașinii personale. Conform informațiilor CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, Simona Brînză a găsit nereguli grave în contractul de transfer de activitate între S.C. Blue Air Transport Aerian și S.C. Blue Air-line Management Solution S.R.L., încheiat la data de 18.09.2013.
(VEZI AICI: DEBANDADA BLUE AIR. CUM SUNT UMILIȚI PASAGERII PE ZBORURILE LOW-COST)
Ce a descoperit Simona Brînză
În continuare, vă prezentăm neregulile pe care le-a semnalat Simona Brînză, prin intermediul unei adrese la ANAF.
“1. Echipamentele informatice în număr de 375 de repere cu o valoare de achiziție de 1.732.394 lei, compus din servere, calculatoare, imprimante, etc. care fac obiectul Contractului de Transfer conform Actului Constatator nr. 2 din 20.09.2013 și înregistrat în 17.10.2013 dar și a unui sechestru asigurator conform procesului verbal nr. 5636 din 26.09.2013 instituit de ANAF. De la data transferului echipamentele sunt utilizate de Blue Air Management Solutions SRL, deși apar în evidențele contabile ale Bata Sky Imobiliare S.A.
2. Restituirea celor trei depozite în cuantum de 360.000 USD acordate de Bata Sky Imobiliare pentru achiziționarea a trei motoare în cursul lunii iunie 2013 către Lufthansa Tecknik, acestea fiind transferate către Blue Air Management Solutions SRL cu obligația conform pct. 30 din certificatul de finalizare ca această sumă să fie restituită către Bata Sky Imobiliare cel târziu până în februarie 2014.
(VEZI ȘI: INCIDENT PE AEROPORTUL OTOPENI! AVION BLUE AIR ÎNTORS DUPĂ CE A LOVIT CU COADA PISTA)
3. Transferul de proprietate al aeronavei Boeing 737-400 seria 28723 achiziționată în leasing de la FNBC Leasing Corporation de Bata Sky Imobiliare la data de 25.06.2013, care în mod eronat a fost înregistrată în evidențele contabile ale Blue Air Management Solutions SRL. Mai mult de atât, garanția inițială la contractul de leasing în valoare de 585.000 USD a fost constituită de Bata Sky Imobiliare și nu i-a fost restituită la finalizarea contractului.
4. Conform contractului de închiriere din 18.10.2013 pentru utilizarea sculelor și a echipamentelor necesare pentru întreținere și service aeronave la hangar cu o valoare de contract de 15.000 euro/lună, nu s-a efectuat nicio plată.
5. Conform adresa ANAF nr. 1308 din 12.08.2013, Blue Air Management Solutions SRL are obligația de a achita fiecare creanță datorată bugetului general consolidat datorată de Bata Sky Imobiliare la data efectivă a transferului.
6. Plata a 222.974 euro de către Blue Air Management Solutions SRL, reprezentând plăți în avans la șase aeroporturi de către Bata Sky Imobiliare, sumă evidențiată prin convenții de Blue Air Management Solutions SRL și neachitată.
7. Plata a 409.276 lei reprezentând contravaloarea facturilor de chirii scule/echipamente și auto neachitate.
8. Domeniul www.blue-air.ro este proprietatea Romstrade SRL și utilizat de Blue Air Management Solutions SRL.
DE CLARIFICAT:
1. Stocul și mișcările de gestiune a pieselor și a consumabilelor aflate în contabilitatea Bata Sky Imobiliare și folosite de Blue Air Management Solutions SRL.
2. Situația garanțiilor suportate de Bata Sky Imobiliare/Romstrade la contractele notate către Blue Air Management Solutions SRL”, au fost o parte din neregulile descoperite de Simona Brînză, conform documentelor care au intrat în posesia CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România.
Ce a răspuns ANAF
În continuare, vă prezentăm și o parte din răspunsul oferit de ANAF la neregulile semnalate de contabila șefă a Blue Air: “Procesul verbal de sechestru pentru bunuri mobile nr. 5636/26.09.2013 a fost întocmit pe baza înscrisurilor și documentelor contabile puse la dispoziție de către conducerea societății dumneavoastră (balanță contabilă, listă mijloace fixe).
Mai mult, în procesul verbal de sechestru este consemnat faptul că persoanele de față la aplicarea sechestrului nu au formulat obiecțiuni, bunurile mobile sechestrate nu sunt gravate de drepturi reale și sarcini și nu au fost aplicate măsuri spre neschimbare asupra bunurilor mobile sechestrate”.
De precizat că inclusiv la DNA există o plângere penală prin care sunt semnalate neregulile prezentate mai sus. De asemenea, între Simona Brînză și Răzvan Rizea, la momentul respectiv director al Blue Air, a existat și un schimb de mail-uri, prin intermediul căruia cei doi intenționau să facă lumină cu privire la acest scandal.
VEZI DOCUMENTE EXPLOZIVE ÎN GALERIA FOTO!
Acționariat-fantomă în spatele companiei Blue Air
Presa a relatat, de-a lungul timpului, despre ”modul ostil de preluare a Blue Air” (Detalii AICI). Mai interesant este însă cine sunt, în mod oficial, în acest moment, acționarii celui mai mare operator aerian privat din România.
Rada Teodor Cristian, fost pilot la Blue Air, este acum acționar majoritar al companiei, potrivit boardingpass.ro. Acesta deține 99,9% din acțiuni (899 la număr) iar fostul director general Marius Puiu deține restul de 0,1% . De remarcat că Teodor Cristian Rada a achiziționat inițial 33% din acțiunile Blue Air, cu 9,9 milioane de euro, în condițiile în care el nu avea venituri în trecut.
Acționariatul companiei Blue Air Aviation SA era împărțit până de curând între Marius Puiu, Teodor Cristian Rada, Tudor Constantinescu și Luciana Păunescu.
Unul dintre acţionarii companiei, Marius Puiu, mai deţine firma Ravenclaw Consult. Despre această companie a sa, de consultanţă, se ştie că are 14 angajaţi, încă de la înfiinţare, din 2004, fiind mereu pe pierderi şi doar în 2017 a înregistrat un profit de 3,13 milioane lei. Puiu este cetăţean austriac din anul 2001, iar din 2016 a devenit şi consul onorific al Austriei la Constanţa. Zvonuri din mediul de afaceri vorbesc și despre posibile apropieri de serviciul de spionaj extern al României!
(VEZI AICI: Ce afaceri aveau acționarii Blue Air înainte de a prinde aripi)
Marius Puiu susținea în 2017, referindu-se la preluarea companiei de la omul de afaceri Nelu Iordache, că ”a fost o decizie care a trebuit luată foarte repede, în mai puțin de 24 de ore”.
Marian Vanghelie a vorbit în trecut despre “orchestrarea arestării lui Iordache pentru a-i lua Blue Air-ul”.
Întreaga poveste a fost relatată de jurnaliștii de la Național: ”…în data de 6 aprilie 2013, la patru luni de la arestarea preventivă a patronului Blue Air, Gheorghe Răcaru – fost director general al Tarom, pe atunci acționar minoritar al Blue Air, convoca pe neașteptate Adunarea Generală a Asociaților, scopul acelei adunări fiind chipurile suspendarea lui Nelu Iordache din funcția de administrator, motivul declarat fiind «imposibilitatea desfășurării activităților societății datorită stării de arest a administratorului».
Scopul nedeclarat, dar dovedit ulterior de acțiunile întreprinse de Răcaru, dar și prin decizia instanței de anulare a acelei suspendări netemeinice, a fost acela al desemnării unui Consiliu de Administrație compus din: Ionașcu Adrian, Vizental Rudolf, Philips Elen, adică persoane care puteau și doreau să participe la planul pus la cale de Răcaru Gheorghe, respectiv vânzarea de îndată a prosperei afaceri Blue Air către societatea înființată de o colaboratoare a sa mai veche și extrem de apropiată – Luciana Păunescu -, împreună cu alți trei asociați aflați tot în sfera de influență socio-profesională a lui Răcaru (foști piloți la Tarom, unde Răcaru a tăiat și a «spânzurat» ani la rând)”, se arată în articol. (CITEȘTE ȘI: UN AVION BLUE AIR BUCUREŞTI A ATERIZAT DE URGENŢĂ LA BUDAPESTA)