Ce decizia a luat McDonald’s de Ziua Internațională a Femeii. Au apărut, imediat, și criticile
McDonald’s a celebrat Ziua Internațională a Femeii într-un stil propriu. Astfel, sigla “M” a fost răsturnată, în așa fel încât să semene cu litera “W”, de la “woman” (n.r. femeie, în limba engleză). „Pentru prima dată în istoria brandului nostru, ne-am răsturnat emblematicele bolte”, a spus Wendy Lewis, șeful departamentului de diversitate al celebrului lanț McDonald’s.
Șeful McDonald’s a precizat că gestul este “în onoarea extraordinarelor realizări ale femeilor de pretutindeni”. În plus, în alte 100 de restaurante din SUA, angajații au purtat uniforme speciale de 8 Martie, pentru a marca evenimentul.
Interesant este faptul că McDonald’s a primit și critici ca urmare a faptului că a întors logo-ul. Unii susțin că femeile ar fi meritat un salariu mai mare. Sau că problemele de natură sexuală cu care se confruntă la locurile de muncă ar fi trebuit recunoscute.
“La McDonald’s, noi și proprietarii noștri independenți împărtășim un angajament profund față de tratamentul respectuos al tuturor… Restaurantele McDonald’s nu sunt locuri al hărțuirii sexuale sau discriminării de orice fel. Toate aceste acuzații grave vor fi luate în serios”, a fost reacția celebrului lanț de restaurante.
32.000 de restaurante McDonald’s în 117 țări
McDonald’s Corporation (listată la Bursa de valori din New York sub codul MCD) este cel mai mare lanț de restaurante de tipul fast-food din lume, vânzând cu prioritate hamburgeri, pui, cartofi prăjiți, amestecuri de băuturi răcoritoare pe bază de lapte (așa numitele milkshake-uri) și băuturi carbo-gazoase. Mai recent, a început să ofere și salate, fructe, snack wraps și carrot sticks. McDonald’s este și cel mai mare retailer global din domeniul serviciilor alimentare, cu peste 32.000 de restaurante în 117 țări.