Ce autorizatii iti trebuie pentru a face modificari in casa
Ionela Chircu Orice interior de mici dimensiuni poate fi amenajat astfel incat sa para mai spatios. La momentul actual, cea mai populara metoda pentru a avea un apartament spatios este desfiintarea unora dintre pereti. Spargerea zidurilor, insa, poate afecta structura de siguranta a blocului si de aceea, se impune autorizarea modificarilor pe care intentionezi sa le faci.
Unde te adresezi?
Poti efectua orice fel de modificare in apartament, chiar daca aceasta priveste un perete de rezistenta, dar numai daca urmezi pasii legali si ai in spate un expert. Pentru orice fel de modificare in locuinta ai nevoie de o autorizatie de demolare/constructie. Mai intai trebuie sa mergi la Primaria Capitalei sau cea Judeteana si sa ceri, contra-cost, doua planuri cadastrale, la scara 1/500 si 1/2000. Acceptul pentru modificari in aparatament il vei primi de la consiliul local de pe raza caruia domiciliezi. De la Directia Urbanism a primariei vei primi un certificat de urbanism care se elibereaza in aproximativ 30 de zile in baza caruia vei putea incepe lucrarile. De la Directia Impozite si Taxe Locale trebuie sa obtii certificatul de rol fiscal.
Ce patesti daca nu iti iei autorizatie?
In cazul in care recurgi la efectuarea modificarilor in apartament fara sa ai avizul primariei si esti depistat, risti sa incasezi o amenda de la 1.000 de lei pana la 100.000 de lei si inchisoare de la trei la zece ani. Conform legii, acolo unde sunt victime omenesti, vinovatul risca inchisoare.
Actele necesare:
La primarie
– Cerere tip (pentru eliberarea certificatului de urbanism); – Elemente de identificare ale terenului cu planurile topografice scara 1:500 si scara 1:2000 in doua copii; – Chitanta in original, cu achitarea taxei legale, in functie de suprafata totala a terenului conform HCGMB nr. 340/29.11.2001; – Copie a actului de proprietate asupra imobilului, in cazul in care cererea este intocmita de proprietarul imobilului; – Schita apartamentului in dublu exemplar;
La notariat
– Acordul vecinilor de pe scara si acordul asociatiei de proprietari; – Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca apartamentul nu este obiectul unui litigiu pe rolul instantelor judecatoresti.