Cazul motociclistului care a murit atunci când a fost spulberat de mașina în care se afla iubita lui, a uimit pe toată lumea. Astfel că, acest accident a început să fie analizat atât de oamenii legii, cât și de experți în conducere defensivă. Mulți șoferi nu cunosc regulile din trafic și produc accidente tragice. Iată opinia unui expert în conducere defensivă!
Accidentul de la Galați, în care a murit un tânăr motociclist, care era cadru militar, i-a șocat pe apropiații acestuia. Andrei se afla pe motocicletă, care a fost acroșată de mașina condusă de iubita sa. Femeia a schimbat direcția de deplasare, din banda a doua în prima bandă de circulație, moment în care motocicleta a fost proiectată într-un stâlp.
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a abordat subiectul cazului care a șocat pe toată lumea. Bărbatul a vorbit pentru WOWbiz.ro despre lipsa de pregătire a șoferilor în situații defensive, dar și despre care sunt cele trei reguli din trafic.
„Ar trebui ca să înțeleagă toată lumea că mașina, respectiv motocicleta, este o armă sau se transformă într-o armă, dacă nu respecți cele trei feluri de reguli. Cele trei feluri de reguli sunt așa: reguli de circulație, reguli de conducere defensivă și reguli de bun simț.
Faptul că cei care utilizează autohevicule la noi, conduc mașina sau motocicleta, nu au trecut prin niște forme de pregătire care să îi facă să înțeleagă condusul până la capăt. La noi se face doar școala de șoferi, iar acolo înveți să pleci de pe loc, să semnalizezi și dacă ai oprit și roata la stop ești bun de șofer.
Apoi, formula aplicată sau zicala pe care o spune toată lumea este: lasă că învață el, lasă că în 50.000-100.000 sau 1.000.000 de kilometri devine șofer.
Este fals și greșit, așa că avem astăzi cetățeni care conduc și care nu conștientizează suficient la ce pericol se expun și își asumă să folosească mașina, respectiv motocicleta ilegal sau nerespectând aceste reguli (…)
Cum a fost acroșat bărbatul acela, mai mult sau mai puțin, mai intenționat sau neintenționat, este foarte greu de demonstrat și greu de calcificat sau clasificat într-o anumită zonă. Cert este că nici unul și nici altul nu au fost pregătiți de societate și de către cei care le-au permis să circule pe stradă”, a explicat Titi Aur, expert în conducere defensivă, pentru sursa citată.
Potrivit primelor informații oferite de polițiștii rutieri, femeia în vârstă de 34 de ani conducea autoturismul pe banda a doua de circulație, iar în momentul în care a încercat să schimbe direcția pe prima bandă, a acroșat motocicleta condusă de iubitul său, care rula pe banda întâi. Impactul a fost puternic, iar tânărul motociclist a pierdut controlul vehiculului, lovind un stâlp. Acesta a murit pe loc, înainte ca echipajele de intervenție să poată face ceva pentru a-l salva.
Șoferița a fost testată cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, însă i-au fost recoltate și probe biologice pentru a se stabili cu exactitate alcoolemia. În comunitatea locală, Andrei, tânărul decedat, era cunoscut drept o persoană calmă și serioasă, iar vestea morții lui a provocat un val de șoc și tristețe printre cei apropiați. Martorii susțin că relația celor doi era foarte apropiată, însă unele surse indică posibilitatea unei discuții aprinse între ei înainte de accident, lucru care ar fi putut contribui la distragerea atenției și, implicit, la producerea tragediei.
VEZI MAI MULT AICI: Noi detalii despre motociclistul care a murit, după ce iubita lui a dat cu mașina peste el. Ce se întâmplă cu dosarul