Caz uluitor în România! Pacienți, obligați să semneze că nu dau mită
Conducerea Spitalului Județean de Urgență din Bistrița a decis ca toți pacienții unității să semneze o declarație prin care își iau angajamentul că nu dau mită în spital.
„Schimbarea începe prin noi! Prin fiecare dintre noi! Ieri, Comitetul Director și Consiliul de Administrație al Spitalului Județean de Urgență Bistrița au aprobat formularul de informare/conștientizare a pacienților care urmează a fi primit și completat la internare. Formularul are ca scop informarea/conștientizarea pacienților de plățile legale pe care au obligația de a le achita pe perioada internării și declararea de către aceștia că nu vor oferi plăți suplimentare personalului medical sau altor categorii de angajați din spital și urmează a fi implementat în cursul lunii octombrie”, anunță managerul Spitalului Județean de Urgență Bistrița, Gabriel Lazany.
Potrivit declarației postate de acesta pe Facebook, pacienții Spitalului Județean de Urgență Bistrița sunt informați că pe perioada internării trebuie să plătească 10 lei drept coplată la externare și 20 de lei / zi spitalizare pentru persoanele care se internează la cerere ca și aparținători ai pacienților cu vârstă mai mare de trei ani, „deoarece aceste sume sunt singurele obligații legale de plată pe perioada internării”.
„Vă rugăm să dați următoarea declarație: subsemnatul ……..având CNP ………declar că am luat la cunoștință de obligațiile legale de plată pe care le am pe perioada internării și nu voi oferi alte plăți suplimentare personalului medical sau oricărei alte categorii de angajați ai spitalului. Totodată mă oblig să sesizezi conducerea spitalului sau organele abilitate cu privire la orice condiționare a actului medical de primirea unor foloase necuvenite bănești sau de altă natură”, se arată în declarație.
Una din persoanele care comentează postarea managerului scrie că primul pas se va face când plicurile vor fi refuzate constant, nu printr-o informare semnată: „Omul o semnează, dar plicul tot îl dă și va fi primit. Dar dacă ar fi refuzat în mod constant?”.
O altă persoană comentează: „Poate nu ar strica un formular de conștientizare, cu reguli și întrebări, pentru bolnavii care se prezintă la UPU și nu sunt cazuri de urgență, sufocând activitatea de acolo. Medicii și asistentele sunt răbdători, amabili și nu resping pe nimeni, însă este clar că nu-și pot face treaba cum trebuie în așa aglomerație. În camera – hol unde sunt primiți bolnavii ambulanțierii trebuie să facă slalom ca să poată trece cu tărgile. Bine-nțeles că bolnavii care sunt nevoiți să aștepte peste 5 ore până le vine rândul printre urgențele adevărate suferă și sunt nemulțumiți!”.
Totuși, majoritatea celor care comentează postarea îl felicită pe manager pentru inițiativă.