Senzorii de viteză care au îngheţat ar fi putut provoca prăbuşira avionului cu 71 de persoane la bord, lângă Moscova, spun anchetatorii. Instrumentele respective ar fi putut să le arate piloţilor date greşite privind viteza, spune Comisia pentru Aviaţie, citată de BBC.
Avionul companiei Saratov Airlines a coborât minute întregi, după ce a decolat de pe Aeroportul Domodedovo din Moscova, duminică.
Mai mult de 1.400 de părţi din corpuri umane şi sute de fragmente de avion au fost recuperate de la locul accidentului.
O analiză preliminară a cutiei negre de la bord indică faptul că aparatul a avut probleme la două minute şi jumătate după decolare, la o altitudine de 1.300 de metri.
Instrumentele au început să arate viteze diferite, probabil din cauză că au îngheţat senzorii de viteză, în timp ce sistemele de încălzire au fost închise, susţine comisia. Atunci când echipajul a detectat eroarea, a oprit pilotul automat şi a condus avionul într-o coborâre la un unghi de 30-35 de grade.
Presa rusă scrie că pilotul ar fi refuzat un tratament de dezgheţare înainte ca avionul să decoleze. Procedura este opţională şi este decizia echipajului, luată pe baza condiţiilor meteo de la acea oră.
Senzorii de viteză acoperiţi de gheaţă, cunoscuţi sub numele de Pitots, au fost şi cauza unui alt accident aviatic din 2009, când un avion Air France s-a prăbuşit cu 228 de oameni la bord.
Aparatul Antonov An-148 se afla în drum spre Orsk, în Munţii Urali, şi a pierdut contactul cu radarul la ora locală 14.27. A căzut lângă satul Argunovo, la circa 80 km sud-est de Moscova. Nu a transmis un semnal de urgenţă.
Comisia de anchetă spune că avionul era intact când a căzut şi că explozia a avut loc la impactul cu solul, nu înainte. Siteul Flightradar24 a scris că aparatul a coborât cu o viteză de 1.000 metri/minut.
Sursa: evz.ro