Șoferii vor plăti mai mult pentru pentru neregulile în trafic, asta deoarece salariul minim a crescut de la 1 ianuarie 2019, iar punctul de amendă este raportat la salariul minim brut.
Astfel că, potrivit Codului Rutier 2019, cea mai mică amendă posibilă aparține clasei I de sancțiuni, adică două sau trei-puncte amendă. Deoarece s-a decis păstrarea punctului de amendă la valoarea de 145 de lei, cea mai mică amendă posibilă în România pentru un șofer va fi de 290 de lei și în 2019, care urcă la 435 de lei pentru trei puncte-amendă.
Pentru clasa a II-a de sancțiuni, șoferii din România ar putea plăti, conform noului cod rutier, între 580 și 725 de lei.
Pentru amenzile ce se încadrează în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv 6-8 puncte de amendă, conducătorii auto ar putea scoate din buzunar o sumă între 870 și 1.160 de lei.
Pentru o abatere mult mai gravă, încadrată în codul rutier la clasa a IV-a de sancțiuni, respteciv între 9 și 20 de puncte de amendă, conducătorii auto ar scoate din buzunar mai mulți bani – între 1.305 și 2.900 de lei, sume care pot depăși lejer salariul minim pe economie sau chiar salariul mediu pe economie.
Amenzile din clasa a V-a de sancțiuni, valabile în Codul Rutier 2019, implică între 21 și 100 de puncte-amendă, adică o amendă între 3.045 de lei și 14.500 de lei. Dar, aceste amenzi pot fi date doar transportatorilor și a diferitelor societăți care încalcă articolele din Codul Rutier, respectiv persoanele juridice.