Dacă, în anii trecuți, românii erau în goană după mașini electrice, odată cu scumpirile accelerate ale energiei, cererea pare să se fi domolit. Dincolo de electrocasnice, un mare consumator de curent poate fi chiar mașina. Cei care își doresc un nou autoturism se interesează mai degrabă de cele pe benzină, GPL ori chiar motorină, întrucât prețul energiei electrice a crescut simțitor.
Spre exemplu, un singur kilowatt-oră variază între 1,5 lei și 2,5 lei, iar, la 1.000 de kilometri parcurși într-o lună, consumul unui autoturism electric ajunge la 200 kWh, ceea ce presupune o cheltuială lunară de aproximativ 400 de lei.
(VEZI ȘI: CÂT CONSUMĂ, DE FAPT, O MAȘINĂ ELECTRICĂ. CÂT COSTĂ 100 DE KILOMETRI)
Dacă înainte îți puteai încărca gratuit mașina electrică la supermarket, în prezent, trebuie să achiți fiecare kWh consumat. Cei care optează să își încarce mașina acasă riscă, așadar, să sară, foarte ușor, de plafonul compensat și astfel să plătească, la sfârșit de lună, mult mai mulți bani.
Între timp, prețul combustibilului a scăzut ușor. La stațiile de alimentare din București, de exemplu, benzina a ajuns până la 6,59 lei pe litru, iar motorina la 8,03 lei pe litru.
„Mașina electrică nu este pentru oricine. Dacă nu pot să o încarc peste noapte de acasă sau la birou, poate e mai bine să mă gândesc la altă soluție”, spunea, la un moment dat, Alexandru Șeremet, reprezentantul unei firme auto.
(CITEȘTE AICI: NOUA MAȘINĂ ELECTRICĂ CARE AR PUTEA DETRONA DACIA SPRING. CE PREŢ VA AVEA MODELUL COREEAN)
Un posesor de Tesla Model 3, care a parcurs 7.500 de kilometri în cele două luni de când i-a fost livrată mașina, povestește într-un clip pe YouTube că o mașină electrică nu afișează toate datele de consum în statistici, decât pe cele din momentul în care mașina rulează.
Acest lucru înseamnă, că în realitate mașinile electrice au un consum și un cost de utilizare mai mare decât cel afișat pe display. (Vezi detalii AICI)