Fără Google viața multora s-ar complica teribil. Motroul de căutare oferă zilnic răspunsul a miliarde de întrebări. Și românii sunt curioși, iar în acest an au avut multe lucruri de căutat. Google România a făcut sinteza și a întocmit topul celor mai populare căutări pentru anul 2022.
Anul 2022 a fost marcat puternic de războiul dintre Rusia și Ucraina, așa că pe locul întâi în top se află „Ucraina”. De asemenea, sfera războiului mai ocupă alte câteva poziții din top 10. Pe locul doi în topul căutărilor populare pe Google în 2022 se poziționează „recensământul”. Subiectul a fost de interes pentru români, mai ales că recenzarea s-a putut face și în mediul online. Pe locul al treilea se situează „Regina Elisabeta”. Suverana a decedat în luna septembrie a acestui an, iar subiectul pare că a fost de interes pentru români.
Top 10 căutări populare pe Google în 2022
Dacă schimbăm registrul și aruncăm o privire asupra topului oamenilor căutați pe Google, lista se deschide cu Florin Salam. Pe lângă fanii acestuia, românii au fost interesați de manelist dorindu-și mai multe informații despre el după ce un fake news anunța că a murit. Pe locul doi se așează Vladimir Putin, iar poziția a treia o ocupă David Popovici.
Top 10 oameni căutați pe Google în 2022
De asemenea, în acest an români au vrut să își extindă cunoștințele așa că topul „Ce este…” este deschis de „Roxadustat ce este”. Se pare că după scandalul în care Simona Halep a fost acuzată de dopaj, românii au vrut să afle ce substanță a dat-o de gol. Locul doi este ocupat de „Ce este legea marțială”, iar pe locul trei se află „Ce este Swift”.
Top 10 „ce este…” pe Google în 2022
(CITEȘTE ȘI: PUȚINI ȘTIU. CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ SCRII PE GOOGLE „ELGOOG”)
Pentru toate topurile de mai sus dar și pentru multe alte categorii, Google România a explicat metoda folosită pentru crearea lor. Acesta topuri cuprind căutările „trending”. Mai exact acele căutări care au înregistrat cea mai mare creștere în perioada 1 ianuarie 2022 – 1 decembrie 2022.
„Listele au fost create utilizând combinat mai multe servicii și instrumente care ne oferă o imagine detaliată asupra trendurilor de căutare la nivel global și regional. Cea mai mare parte a datelor provin din Google Trends, un serviciu public, care prezintă volumul de căutări pe diferite regiuni geografice, perioade de timp și termeni utilizați.
De asemenea, utilizăm instrumente interne care ne permit să realizăm analize complexe suplimentare. Mai mult, am eliminat spam-ul, căutările de navigare și cele care se repetă. Listele au fost realizate pe baza cifrelor de trafic de pe adrese din România, care au realizat atât căutări pe google.com, dar și pe domeniul local (google.ro) și căutările mobile”, se arată în comunicatul Google România.