Anunț de ultimă oră pentru o anumită categorie de pensionari. Casa de Pensii Publice (CNPP) anunță modificări importante în urma intrării în vigoare a Legii nr. 360/2013 de la 1 ianuarie. Iată care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze seniorii până la îndeplinirea termenelor limită de completare și depunere a documentelor.
Anunțul Casei Naționale de Pensii Publice se adresează românilor care au solicitat transferul drepturilor de pensie în străinătate. Astfel, seniorii care locuiesc în afara țării și primesc pensie de stat din România, au obligativitatea de respecta anumite reguli. Anunțul vine în urma intrării în vigoare a Legii nr. 360/2013 de la 1 ianuarie 2024. Citește și: Anunț oficial | Pensiile cresc cu încă 340 de lei, începând cu 1 ianuarie 2025
Potrivit Casei Naționale de Pensii Publice, certificatul de viață trebuie să fie emis în anual de pensionarii care locuiesc în afara României. Acest document constituie dovada de bază prin care pensionarii vor intra în posesia veniturilor lunare cuvenite. Documentul se transmite semestrial, din propria inițiativă, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecărui an – AICI poți descărca documentul (care trebuie completat) și mai multe informații în acest sens. Completare documentului se va face în prezența unei autorități legale (notari publici, avocați, medici de familie, oficii consulare, instituții de asigurări sociale/pensii, autorități administrative locale etc).
a). în perioada 01 ianuarie – 31 martie, pentru prima verificare din cursul unui an calendaristic;
b). în perioada 01 iulie – 30 septembrie, pentru a doua verificare din cursul unui an calendaristic.
Având în vedere termenul scurt între intrarea în vigoare a Legii nr.360/2013 și primul termen de transmitere a certificatului de viață, termenul pentru această operațiune a fost prelungit până la 31 decembrie 2024. În cazul în care pensionarii nu transmit documentul până la data menționată, plata drepturilor de pensie va fi suspendată.
Transmiterea certificatului de viață către casa teritorială de pensii se poate face prin orice mijloace de comunicare, respectiv poștă, fax, e-mail, date de contact care se regăsesc pe site-urile oficiale ale respectivelor instituții și pe site-ul CNPP https://www.cnpp.ro/casele-teritoriale-de-pensii.
„Având în vedere termenul scurt între intrarea în vigoare a Legii nr. 360/2023 și primul termen de transmitere a certificatului de viață de către beneficiarii nerezidenți aflați în plată, precum și semnalele primite din partea beneficiarilor nerezidenți aflați în plată, pentru a nu face imposibilă sau deosebit de dificilă îndeplinirea obligației de transmitere a certificatului de viață, în temeiul dispozițiilor art. 7 punctul III lit. a) din Statutul Casei Naționale de Pensii Publice, dispunem prelungirea termenului până la care se poate transmite primul certificat de viață prevăzut de Legea nr 360/2023, până la data de 31.12.2024. în situația în care plata drepturilor bănești achitate de casele teritoriale de pensii a fost suspendată, se va dispune reluarea plății acestora”, se arată într-un comunicat al Casei de Pensii Bistrița Năsăud.
Citește și: Pensionarii care riscă să își primească banii abia în 2025. Vești proaste pentru o categorie de români