Un argesean din comuna Stoenesti are un hobby iesit din comun: mestereste carute cu motor pe care le ofera, contra cost, consatenilor sai.
Cine intra in comuna poate zari pe marginea drumului niste mijloace de transport ciudate, jumatate carute, jumatate masini. Mesterul care realizeaza aceste „trans-carute” sau „carute-masini”, cum le mai zice lumea, este Leonid Toader. Avea intotdeauna piese in plus care ii ramaneau in curte, dupa ce repara masinile vecinilor.
Asa ca s-a gandit sa faca ceva util cu ele si le-a folosit la „motorizarea” carutelor. In comuna sunt aproape 50 de astfel de „masini”, inmatriculate la primarie, iar Nidu, cum e cunoscut mesterul, ne-a spus ca, neoficial, pot atinge o viteza de 40-50 de km pe ora, dar oficial nu ruleaza decat cu maximum 20 de km pe ora. „Ingredientele” unei astfel de „trans-carute” sunt, de regula, urmatoarele: motor de tractor in 3 cilindri, turbina de VW Golf, radiator de Dacie, filtru de aer de Renault si transmisia partiala, de la ARO.
Nidu ne-a povestit ca autovehiculul nu are caroserie si ca poate sa coboare sau sa urce pante foarte inclinate fara sa se rastoarne. Pretul unui astfel de autovehicul variaza in functie de suma cu care doritorii reusesc sa cumpere un ARO aproape casat. Nidu ne-a spus ca a „inobilat” recent o caruta, folosind piese dintr-un Nissan Terrano, la cererea proprietarului. Masinile pot circula doar pe drumuri de tara si au fost special create sa care lemne sau alte marfuri pe drumurile de munte, iar Nidu se mandreste ca este singurul care are o „trans-caruta” doar pentru persoane.