Care sunt mai bune: anvelopele second-hand sau cele ale mărcilor low-cost?
Este întotdeauna mai bine ca anvelopele să fie noi, dar dacă optați pentru cele folosite, ar trebui să verificați starea acestora și data fabricației.
Anvelopa este un element cheie al siguranței mașinii. Prin urmare, anvelopele trebuie verificate frecvent și trebuie verificată și presiunea lor de umflare. O opțiune pe care mulți șoferi o consideră este economisirea la schimbarea anvelopelor, dar este o greșeală care ne poate costa scump. O anvelopă bună ne poate salva viața, dar dacă nu putem cumpăra una de la o marcă bună, este mai bine să cumpărăm una de la o marcă de low-cost decât să alegem anvelope uzată sau unele de origine chineză, de la o marcă necunoscută.
Starea bună a anvelopelor este esențială, astfel încât siguranța rutieră să nu fie compromisă. Faptul că au presiunea corectă, că nu prezintă tăieturi sau lovituri sau că este suficientă adâncimea reliefului lor sunt factori pe care fiecare șofer ar trebui să îi verifice cel puțin o dată pe lună. Și este inutil să ai o mașină foarte puternică sau cu o tracțiune foarte bună, pentru că singurul lucru care unește mașina cu solul este anvelopa.
Și de aici importanța pe care statutul său o are în funcționarea vehiculului în siguranță. Prin urmare, atunci când vine vorba de reînnoirea anvelopelor, este posibil ca opțiunea cauciucurilor second-hand să nu fie o idee bună dacă nu aveți suficiente garanții. Când trebuie să schimbați anvelopele, este mai bine să vă decideți asupra celor noi, puteti alege anvelope de pe emag, chiar dacă acestea sunt de la mărci secundare, decât să alegeți cauciucuri second-hand.
Brandurile secundare oferă un produs mai ieftin decât marii producători, dar și mai sigur decât cele uzate. În plus, la alegere, eticheta europeană a anvelopelor, care este obligatorie pentru fiecare anvelopă nouă, ne va oferi toate liniile directoare despre cum este acel produs și caracteristicile sale în ceea ce privește eficiența, aderența sau zgomotul.
Unele mărci diferite de cele ale unui mare producător sunt cunoscute ca mărci secundare. De exemplu, în cazul lui Michelìn, al doilea brand cel mai cunoscut este BF Goodrich. Deși în acest caz este un brand foarte bun, este mai concentrat pe producția de anvelope de tip off-road. Tot de la Michelin găsim anvelope Kleber sau Kormoran. Oricare dintre acestea sunt fabricate de Michelin, cu aceleași controale de calitate și cu același departament de dezvoltare. Sunt anvelope bune, dar la un preț mai rezonabil. Același lucru este valabil și pentru alte mărci. Acesta este cazul Firestone sau Dayton, care sunt cele două mărci ale multinaționalei Bridgestone. De asemenea, compania germană Continental are un al doilea brand, Barum, sau mărcile Kelly sau Durant, ambele integrate în Dunlop. Hankook este un brand coreean de top, care a devenit rapid unul dintre marii producători. Același lucru este valabil și pentru Sumitomo, al cincilea cel mai mare producător din lume, care are marca Falken de prim rang care furnizează anvelope originale pentru Seat, Porsche sau Mercedes, printre alte mărci.
Aderență și frânare
Rețineți că anvelopele sunt singurul element care leagă mașina de drum, astfel încât starea lor bună este esențială pentru o călătorie sigură. Faptul că prind bine, în special pe teren umed, sau dacă mențin capacitatea de frânare bună a mașinii depinde de aceasta. În mod similar, starea anvelopelor influențează și consumul de combustibil, emisiile poluante și păstrarea amortizării și a altor elemente mecanice ale vehiculului.
Din acest motiv, atunci când vom schimba anvelopele, idealul este să optăm pentru altele noi, cu garanție. Anvelopele de mâna a doua pot fi tăiate sau umflate, pot prezenta uzura inegală a peretelui lateral, pot fi suferit anterior o perforare etc. Cel mai important, este posibil să nu aibă adâncimea adecvată a benzii de rulare. Legea impune ca aceasta să nu fie mai mică de 1,6 mm. Cele second-hand ar trebui să ofere cel puțin 4 mm – cele noi au 8 mm – deoarece cu 2 mm nu mai este sigur să ruleze pe asfalt umed și vom fi în afara legii în cel mai scurt timp.
Pericolele cauciucurilor second-hand sunt multe. Deoarece nu știm de unde provin, nu putem fi siguri cum au fost utilizate anterior. Nici nu vom ști câți kilometri au parcurs, dacă au suferit lovituri, dacă au fisuri , dacă structura internă este deteriorată sau chiar cu ce vreme nefavorabilă s-au confruntat. De asemenea, nu știm care a fost stilul de conducere al proprietarului anterior, circumstanță care influențează și viața anvelopelor. Din toate aceste motive, o anvelopă second-hand nu garantează siguranța deplină, atunci când frânează, pe o curbă, pe un teren alunecos, așa cum va face o anvelopă nouă.
În plus, trebuie să țineți cont și de faptul că anvelopele afectează structura mașinii. Modul în care sunt purtate este diferit în fiecare vehicul, deoarece influențează modul de „rulare” al mașinii. O circumstanță care are legătură cu starea altor elemente ale mașinii, precum suspensiile. Din acest motiv, dacă cele second-hand sunt uzate neuniform, acestea vor afecta comportamentul și diferitele elemente ale vehiculului, crescând astfel instabilitatea pe șosea.