Care sunt cele mai valoroase branduri din lume. Apple domină clasamentul. Ce giganți completează podiumul

Publicat: 12/06/2024 | 22:57

Kantar a lansat topul celor mai valoroase branduri globale, iar acesta este dominat de companii de tehnologie. În acest an, în fruntea clasamentului stă Apple, care marchează o etapă istorică, devenind primul brand din lume de un trilion de dolari. Ce giganți completează podiumul? 

Clasamentul celor mai valoroase branduri din lume din acest an subliniază rezistența mărcilor de top, cu valoarea totală a brandurilor globale din Top 100 de 8,3 trilioane de dolari, aproape de maximul de 8,7 trilioane de dolari atins în 2022. În fruntea listei stă Apple, urmat de alte mărci din domeniul tehnologiei. De asemenea, McDonald’s rămâne cea mai valoroasă companie non-tehnologie din lume.

(CITEȘTE ȘI: CE FUNCȚII NOI PREGĂTESC APPLE ȘI SAMSUNG PENTRU TELEFOANELE MOBILE. TEHNOLOGIA DESPRINSĂ DIN FILMELE SF NE VA ÎNVĂȚA PERSONALITATEA ȘI COMPORTAMENTUL)

Topul celor mai valoroase branduri globale

Cele mai valoroase branduri globale valorează cu 20% mai mult în 2024, potrivit Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024. Iar Apple devine primul brand din lume evaluat la un trilion de dolari. Compania deține prima poziție pentru al treilea an consecutiv.

Alături de Apple, în fruntea clasamentului se află Google, Microsoft și Amazon, urmate la mare distanță de McDonald’s. Și în acest an, topul celor mai valoroase branduri din lume punctează rolul extrem de important pe care îl are tehnologia.

Ilustrând puterea pe care o arată deja AI-ul în viața de zi cu zi, NVIDIA urcă 18 locuri până pe locul 6 în clasamentul din 2024, cu o creștere a valorii mărcii de 178%. De asemenea, Facebook revine în Top 10 după o absență de un an, în timp ce Oracle intră în Top 10 pentru prima dată.

Topul celor mai valoroase branduri globale:

  1. Apple – 1,015 mild$
  2. Google –  753 mild$
  3. Microsoft – 713 mild$
  4. Amazon – 576 mild$
  5. McDonald’s – 222 mild$
  6. NVIDIA – 202 mild$
  7. Visa – 189 mild$
  8. Facebook – 167 mild$
  9. Oracle – 145 mild$
  10. Tencent – 141 mild$

„Cu evaluarea mărcii sale la un trilion de dolari, Apple s-a dovedit rezistent la provocările existente în piață, brandul având puterea să justifice prețurile sale premium și dovedind că mărcile care sunt diferite în mod semnificativ și care le vin ușor în minte consumatorilor (Meaningful, Different, Salient), reușesc să facă față mai bine perturbărilor economice globale. Raportul nostru de anul acesta arată că mărcile puternice continuă să prospere în ciuda incertitudinii economi globale.

Vedem, în analiza din acest an, că brandurile care investesc în AI înregistrează câștiguri remarcabile, culegând roadele unei experiențe mai bune pe care o oferă clienților. Dar marketingul arată că poate să fie eficient în multe forme, fie prin conținut excelent, noi inovații, o strategie media eficientă, o politică de prețuri inteligentă și multe altele. În mod esențial, investiția într-o strategie de marketing eficientă contribuie semnificativ la îmbunătățirea predispoziției pe care consumatorii o au față de brand și la consolidarea valorii acestuia, aducând o contribuție financiară importantă pentru a consolida succesul pe termen lung al afacerii, al companiei”, a explicat Martin Guerrieria, coordonatorul Kantar BrandZ.

(VEZI ȘI: MAI AI MODELELE DE IPHONE 4 ȘI IPHONE 5 ACASĂ? VÂNZAREA LOR TE POATE ÎMBOGĂȚI PESTE NOAPTE)

This browser does not support the video element.