Carciuma „La dracu” si societatea „Falimentul SRL”
PATISERIE. „Merdeneaua democrata” din 13 Septembrie PATRONI. Andrei si Marian, asociati la „Guzganu’ Rozaliu” Inventivi. Patronii romani dovedesc multa imaginatie atunci cand isi boteaza firmele, convinsi ca o denumire iesita din comun poate atrage mai bine atentia clientilor Razvan Mateescu „Da-mi sa-ti dau!” – un S.R.L din Sibiu, „Ia-ti felia!”- din Piatra Neamt, „Pasarica fara fulgi” – Onesti, „Doamne, ajuta-ne! – SRL”, jud. Neamt, fast-food „Mcdobreas”, magazinul „Munca cu folos” din Constanta, „Antrax Distribution” – Brasov sau carciuma „La dracu” din Oradea sunt numai cateva exemple. Programul de functionare este adaptat regiunilor geografice. In loc de non-stop, pe vitrina unui birt dintr-un sat ardelean se poate citi „una intr-una”, iar la altul, din Republica Moldova, „deschis viesnic”. In Cricova – Chisinau, exista Cooperativa Comerciala de Productie „Odihna in fata ecranului azuriu”, o firma de televiziune prin cablu inscrisa la Registrul Comertului sub aceasta denumire. In judetul Prahova imaginatia le da aripi patronilor. Aici intalnim „Zambaretul”, „Faraon”, „Egoista”, „Hakinnen”, „Orez Agreat”, „La Bibica”, „La Starpici”, „Samburica”, „Labus”, „Laika”, „Nabucodonosor” sau „Vrej”. Un patron lipsit de prejudecati si-a botezat firma „Falimentul SRL”. Ne imaginam cum se recomanda acesta: „Sunt cutare, director la Falimentul…”. In Bucuresti, aproape de Calea 13 Septembrie, se afla patiseria „Merdeneaua Democrata”. Doi tineri bucuresteni, admiratori ai lui Cristian Tudor Popescu, si-au botezat, in apropiere, magazinul alimentar cu de toate: „La Guzganu’ Rozaliu”. Acesta se afla pe Drumul Sarii, intr-o zona pitoreasca, plina de carciumioare, buticuri si restaurante. Andrei Muresan si Marian Lepadatu, vecini de cartier si prieteni din copilarie, si-au deschis impreuna un minimarket. Ar fi fost o idee banala, pierduta in orizontul prafuit de la margine de Bucuresti daca, intr-o seara, lui Andrei nu i s-ar fi aprins beculetul in timpul unui talk-show de televiziune, in care Cristian Tudor Popescu il infiera, inca o data, pe Viorel Hrebenciuc. „Numele i l-am pus in cinstea lui CTP. Cand l-am vazut la televizor in emisiunea lui Emil Hurezeanu am zis: Bingo! Magazinul nostru se va numi „La Guzganu’ Rozaliu”. L-am sunat pe prietenul meu, Marian, si i-am spus. A fost de acord. Un alt nume mai bun nici nu se putea!” Asociatii viseaza sa dezvolte „Guzganu? Rozaliu” si sa-l impuna pe piata. Numai de n-ar avea parte de vreo „deratizare”! Prahovenii sunt, insa, de departe cei mai tari in denumiri de firme. Aici, la Registrul Comertului, sunt inregistrate „La Piovra”, „La rascruce de vanturi”, „Alcatraz SRL” sau „Pretty Women”. Mika Hakinnen nici nu stie ca cineva il iubeste atat de mult, incat si-a botezat intreprinderea cu numele pilotului de Formula 1.