Elevii de clasa a VIII-a din întreaga țară au susținut prima probă de la Evaluarea Națională marți. Cătălin Zaman, profesor de Limba și Literatura Română premiat, a dezvăluit care este capcana ascunsă în subiectele absolvenților de gimnaziu.
Călin Zaman, profesorul care a fost premiat la Gala Merito în anul 2020, a dezvăluit pentru Edupedu ce i-a pus în dificultate pe elevi la prima probă a Evaluării Naționale. Exercițiul care le-a dat bătăi de cap absolvenților pare să fie 8, de la subiectul B. În cadrul acestuia, cerința a fost: „Completează enunțul următor, reprezentând mesajul unui ghid în timp ce prezintă un oraș, cu formele corecte ale cuvintelor indicate între paranteze”.
„Capcane mă așteptam să prezinte exercițiul 8 de la subiectul B, spre exemplu. Și acordul acela al pronumelui relativ CARE în cazul genitiv, ar putea fi una dintre ele. De asemenea, le-am spus elevilor mei să se aștepte la scrierea cu un “i” sau cu doi “i” a cuvintelor, ceea ce s-a și întâmplat”, a spus profesorul Călin Zaman. (CITEȘTE ȘI: Evaluarea Națională 2022 | Rezolvarea subiectelor la limba și literatura română, prima probă de la Evaluare)
După cum a mărturisit profesorul Călin Zamar, toate subiectele de la examenul de Limba și Literatura Română provin din testele de antrenament. Astfel, cei care au lucrat testele publicate de Ministerul Educației nu au fost puși în dificultate.
Cele mai dificile cerințe de la Evaluarea Națională au fost subiectele 7,8 și 9 de la Subiectul I. Acestea sunt cele care vor face diferența dintre notele elevilor. Motivul este simplu: verifică diferența dintre cine a citit și cine nu.
„Subiectele 7, 8 și 9 din prima parte sunt preferatele mele. Acelea sunt subiecte unde se vede nivelul de lectură și felul în care ei își organizează ideile și le folosesc în rezolvarea cerințelor!”, a adăugat Călin Zaman. (CITEȘTE ȘI: Evaluarea Națională 2022 | Subiectele și baremul la limba și literatura română, prima probă la Evaluare, de marti, 14 iunie 2022. UPDATE: Avem subiectele)