Bucurestiul este intr-o continua modernizare, dar acordul semnat de statul roman cu cel belgian este o lovitura de imagine senzationala.
Guvernul Romaniei impreuna cu cel al Belgiei au semnat un memorandum, iar intelegerea urmareste modernizarea infrastructurii feroviare a Bucurestiului, inculsiv prin coborarea Garii de Nord in subteran. Pe langa acest lucru, ea va fi legata prin tunele subterane de Gara Obor si Gara Progresul. „Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei are o experienta majora in dezvoltarea si coordonarea lucrarilor de infrastructura feroviara, in conformitate cu standardele UE si este dispus sa impartaseasca experienta sa in vederea modernizarii, reabilitarii si extinderii infrastructurii feroviare in zona Bucurestiului, inclusiv Complexul Gara de Nord, cea mai importanta statie de cale ferata de pe sectorul romanesc al Coridoarelor Pan-Europene de Transport Feroviar nr. IV si IX; si de a extinde ulterior o astfel de cooperare pentru alte proiecte similare de infrastructura”, se arata in memorandumul semnat de cele doua parti.
Gara de Nord a fost construita dupa modelul Garii Centrale din Bruxelles care a trecut, de curand, printr-un proces de modernizare.