Bucuresti, port la Dunare
Visul imobiliar al bucurestenilor, un port maritim in sud, care sa lege orasul de Dunare, ar putea deveni realitate, in cel mult cinci ani. Primaria Capitalei vrea sa „puna intre diguri” o idee veche de 126 de ani: canalul navigabil Bucuresti-Dunare. „Pana acum orasul s-a dezvoltat spre zona de nord, refuz sa cred ca Bucurestiul nu va fi oras la Dunare! Am luat deja legatura cu niste oameni care au lucrat la conceptia canalului Bucuresti-Dunare”, a explicat ieri Sorin Oprescu. Pentru ca acest proiect sa prinda contur, primarul general are nevoie de sprijinul Guvernului, care trebuie sa adopte in acest sens legea metropolitana. Pentru accesul Capitalei la Dunare va fi amenajat portul construit deja, dar lasat in paragina de zeci de ani in comuna 1 Decembrie. Proiectul canalului Bucuresti-Dunare a fost finalizat pana la Revolutie in proportie de 75%. Prima schita a portului a fost intocmita in 1880, in 1927 fiind adoptata chiar o lege privind construirea canalului Arges-Bucuresti-Dunare. Recesiunea economica din acea perioada a facut insa ca aceasta sa nu fie aplicata. Acum, pentru amenajarea portului de la 1 Decembrie ar fi nevoie de o suma impresionanta de bani: 7-8 miliarde de lei. Pasajul Basarab, gata pana la sfarsitul anului Mult-asteptatul pasaj suprateran Basarab, una dintre cele mai mari lucrari de infrastructura din Capitala, va fi gata la sfarsitul lunii decembrie, promit oficialitatile. Cu toate acestea, constructia nu va fi data in folosinta, deoarece mai trebuie facute probe si amenajate strazile adiacente lucrarii. Pasajul Basarab are o lungime totala de 1.920 de metri, bretele de acces de 1.126 de metri si rampe de 1.250 de metri.