Bucuresti, oras-port la Dunare
DECIS. Orban vrea sa termine canalul inceput pe vremea lui Ceausescu Drum pe apa. Bucurestenii ar putea face croaziere pe Dunare plecand cu vaporul direct din Capitala Luana Buga Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a vizitat ieri ruinele canalului Bucuresti-Dunare, pe care vrea sa-l finalizeze. Proiectul va costa 450 de milioane de euro si include finalizarea canalului lung de 73 km pana in 2013, precum si construirea de centrale si de sisteme de irigatie pentru peste 150.000 hectare.
Canalul, dorit si de Virgil Madgearu
Orban a remarcat stratul gros de praf de pe drumul din Baragan. „Tot praful acesta ajunge in Capitala, pentru ca nu avem centura verde”, a spus Orban, care a precizat ca a decis preluarea canalului de la Ministerul Mediului la Ministerul Transporturilor. „Acesta nu este un proiect comunist, este un proiect rational”, a declarat Orban. Se pare ca turcii au fost primii care s-au gandit sa faca Bucurestiul port la Dunare, in 1856. Orban a amintit si de o lege promulgata in 1929, semnata de Virgil Madgearu, pentru finantarea lucrarilor la canalul Bucuresti-Dunare. Pana la urma, lucrarea a fost inceputa in 1986, dar a fost abandonata dupa 1990. Ceausescu realizase 70% din canal, dar o mare parte s-a erodat sau, pur si simplu, s-a furat. Cei 120 km de cai ferate construite pentru canal au fost, in mare parte, furate, ca si otelul din constructie si utilajele parasite in albia canalului.