BRD, BCR și Banca Transilvania, avertisment pentru clienți! Dacă faci asta, vei rămâne fără bani în cont
Clienții de la Banca Transilvania, BCR și BRD trebuie să aibă mare grijă! Liderii acestor bănci au emis avertismente pe bandă rulantă pentru toți românii care au cont la ei. Cum pot rămâne fără bani într-o clipă de neatenție? Se poate întâmpla printr-un singur click.
Banca Transilvania, BCR sau BRD au lansat mai multe avertizări pentru clienții lor, care pot rămâne fără banii din cont printr-o simplă greșeală. Reprezentanții acestor bănci spun că românii trebuie să aibă grijă atunci când se uită pe internet, căci într-o clipă de neatenție pot rămâne cu contul gol. Cetățenii pot cădea pradă unor capcane doar printr-un singur click pe anumite reclame ori e-mail-uri false. Astfel de avertismente vin și din partea reprezentanților BCR și BRD, care au trimis atenționări prin aplicațiile lor mobile.
„Stai un pic înainte de click! În ultima perioadă au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing – de la conturi false pe rețele de socializare, la e-mailuri, SMS-uri, apeluri sau chiar fake news care încurajează aceste inițiative. În ceea ce privește campaniile de phishing sau scam, obiectivul răufăcătorilor este să aibă acces la banii din conturi. Pentru a face asta, ei încearcă să obțină credențialele tale (nume de utilizator/ ID de logare și parolă) de la Internet și Mobile Banking, precum BT24 sau NeoBT. Metoda cel mai des întâlnită în fraude este instalarea unor programe de Remote Access (acces de la distanță), de exemplu aplicația Any Desk”, se arată într-o informare făcută de Banca Transilvania, potrivit mytex.ro
Cum încearcă infractorii de pe internet să fure datele românilor
Reprezentanții de la BT le transmit clienților săi că nu trebuie să acceseze diverse link-uri sau e-mail-uri false. În ultima vreme au apărut tot mai multe tentative de fraudă pe internet, unde sunt și atacuri de phishing (care încearcă să vă fure banii sau identitatea). Prin astfel de atacuri, infractorii din mediul online vor să obțină informații personale ale clienților, precum nume utilizator/ ID de logare / parolă de la Internet și Mobile Banking. În acest mod se pot fura banii foarte ușor din cont.
”Dacă ai dat click, este bine să știi că următorul pas este, în multe situații, primirea unui apel prin care ți se va prezenta opțiunea de instalare a programului Any Desk pe telefonul mobil. Asta le oferă acces la toate datele din telefonul tău”, au mai transmis reprezentanții BT, potrivit sursei amintite mai sus.