Black Friday 2017. În câte zile îţi vine coletul acasă
Cea mai mare companie locală de curierat estimează o creştere cu până la 35% a volumului comenzilor procesate zilnic, în perioada 17-24 noiembrie, când este programată cea mai mare campanie naţională de reduceri, Black Friday. Compania a livrat de Black Friday de anul trecut 1,1 milioane pachete, iar pentru a face faţă anul acesta a crescut cu 10-15% personalul şi a pregătit o echipa de intervenţie rapidă în Bucureşti. Compania are aproape 5.800 de angajati.
„În ultimii trei-patru ani, Black Friday s-a transformat într-un maraton al cumpărăturilor online. De la un an la altul, datorită reducerilor atractive, tot mai mulţi clienţi aleg să-şi înlocuiască mare parte din produsele electronice şi electrocasnice de Black Friday”, declară Roxana Magopet, director de marketing şi comunicare al FAN Courier.
Compania estimează că media volumelor zilnice preluate şi livrate va fi cu 35% mai mare faţă de o zi obişnuită, încărcare care determina o activitate „la foc continuu” pentru cei peste 5.760 de angajaţi.
Black Friday. 34 de milioane de expediţie de Vinerea Neagră
De exemplu, anul trecut compania de curierat a ridicat, transportat şi livrat peste 34 de milioane de expediţii, iar Black Friday a însemnat aproximativ 1.100.000, adică 15.714 expediţii ridicate şi pregătite de livrare în fiecare oră.
La nivel de angajat, în funcţie de destinaţia coletelor, în această perioada, gradul de încărcare pe curier se poate dublă chiar. „Dacă într-o zi obişnuită, media stopurilor (ridicare şi livrare) pe curier este de 60-80, de Black Friday această poate ajunge şi la 120 de stopuri. Pentru a face faţă, am crescut personalul cu 10-15% şi am pregătit o echipa de intervenţie rapidă în Bucureşti care să susţină zonele aglomerate din ţară. De la un an la altul creşte numărul comercianţilor înrolaţi în campanie aşa încât, pentru eficientizarea întregului proces pe toată durata campaniei, anul acesta, am lansat mai multe soluţii destinate clienţilor ocupaţi, care fac constant cumpărături online”, a adăugat Roxana Magopet.
Compania de curierat se aşteaptă că şi anul acesta, ponderea cea mai mare în cumpărăturile de Black Friday să fie reprezentanta de electrocasnicele mari, televizoare, produse IT şi fashion.
Black Friday. Au crescut comenzile de la un an la altul
Compania a demarat anul acesta şi discuţii cu retailerii online pentru a stabili de comun acord un program cât mai realist al livrărilor către beneficiarul final.
„Black Friday este un moment în care factorul aleator este extrem de important. Datorită gradului mare de penetrare a internetului, de la un an la altul se modifică mixul sursei, aşa încât statisticile precedente privind cererea pe zone sau tipuri de mărfuri pot fi folosite doar parţial. Din informaţiile pe care le avem de la clienţii noştri, cele mai multe comenzi se fac încă stand în faţă desktopului, shopping-ul pe de mobile fiind pe locul doi. A început să crească cererea de produse de Black Friday în zonele rurale în schimb.
Ne preocupă constant gradul de satisfacţie a clienţilor şi acesta este unul dintre principalele motive pentru care suntem în discuţii cu retailerii în ceea ce priveşte informarea clienţilor cu privire la timpii reali de livrare a produselor. Ne aşteptăm că şi anul acesta, în ciuda investiţiilor în soluţii inteligente, să existe livrări la intervale mai mari de 36-48 de ore.
Este neconstructiv să faci promisiuni fără acoperire reală pentru că rişti să creezi false aşteptări care, în timp, se vor transferă asupra business-ului”, a explicat directorul de marketing şi comunicare al companiei.