Decizie surprinzătoare luată de a doua cea mai înaltă instanță europeană cu privire la produsul Big mac. Sandvișul foarte iubit de oamenii din întreaga lume dispare de pe piață, în urma unui proces cu final neașteptat. Hotărârea se aplică atât în România, cât și pe tot teritoriul Uniunii Europene.
McDonald’s este unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de restaurante de tip fast-food din întreaga lume. Cu o istorie de peste 80 de ani, compania a reușit să se facă remarcată pe piață. Acum, firma a fost implicată într-un proces de mare anvergură cu o altă companie celebră – Supermac.
În anul 2017, compania Supermac a cerut revocarea utilizării de către McDonald a denumirii Bic Mac pentru celebrul sandviș. Reprezentanții firmei și-au cerut dreptatea în instanță, susținând că ei au înregistrat acest nume prima dată, în anul 1996, făcând referire la produsele şi serviciile din carne şi carne de pasăre, notează Reuters.
Inițial, Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a respins cererea de revocare a Supermac’s, însă compania irlandeză a contesta decizia. Astfel, Tribunalul din Luxemburg a respins argumentele avocaților companiei McDonald şi a anulat şi modificat parţial decizia EUIPO.
Judecătorii au hotărât că McDonald’s nu mai are dreptul de a folosi denumirea Big Mac pentru produsele din carne de pasăre în Europa. Timp de 5 ani consecutivi, compania a utilizat acest nume doar pentru produsele din carne de vită.
„McDonald’s pierde marca Big Mac în uE în ceea ce priveşte produsele din carne de pasăre. McDonald’s nu a dovedit utilizarea autentică într-o perioadă continuă de cinci ani în Uniunea Europeană în legătură cu anumite bunuri şi servicii”, au decis judecătorii, potrivit Știrile Pro TV.
Totuși, McDonald’s va putea să folosească în continuare această denumire, însă doar pentru produsele din carne de vită, nu și pentru cele din carne de pasăre. Pe de altă parte, Pat McDonagh, fondatorul companiei irlandeze Supermac’s, a transmis că hotărârea luată de instanță este un mare câștig pentru oricine partă numele de familie Mac.
„Această decizie este una de bun simţ, dar arată modul în care companiile multinaţionale aleg să folosească marcile înregistrate. Este o victorie uriaşă pentru toate firmele mici din lume. Înseamnă că ne putem extinde în altă parte cu Supermac’s, în întreaga UE, aşa că este un mare câştig pentru noi astăzi”.
Acesta este un semnal de alarmă uriaş, iar proprietarii de mărci comerciale binecunoscute nu se pot baza pur şi simplu pe premisa ‘este evident că publicul cunoaşte marca şi noi o folosim’.”, a declarat fondatorul Supermac’s pentru Newstalk Radio.