Barbatii imbracati in haine de culoare rosie, considerati mai atractivi de catre femei
„Secretul” acestei culori consta in capacitatea ei de a-i face pe barbati sa para mai puternici, sustine Andrew Elliot, profesor de psihologie la Universitatea Rochester, coordonatorul studiului, conform Mediafax.
„Am descoperit ca femeile ii considera pe barbatii imbracati in rosu ca avand un statut social mai inalt, capabili de a face bani si de a urca mai repede pe scara sociala. Aceasta opinie despre statutul inalt in societate conduce catre atractie”, a declarat Andrew Elliot.
O serie de studii anterioare au relevat faptul ca femeile nu sunt constiente de efectul acestei culori asupra lor.
Cercetatorii considera ca acest efect este produs de o combinatie intre factori culturali si factori biologici.
In cazul unor specii de primate – mandril si babuinul gelada -, culoarea rosie reprezinta un indicator al dominatiei masculine, exprimata cu cea mai mare intensitate in cazul masculilor alfa. Femelele din aceste specii se imperecheaza mai des cu masculii alfa (comparativ cu ceilalti), iar ei le ofera in schimbul favorurilor sexuale protectie si hrana.
„Atunci cand o femeie vede culoarea rosie, aceasta poate sa declanseze un resort profund si probabil de natura biologica. Se spune adeseori ca si in societatea umana barbatii se comporta precum animalele in ceea ce priveste chestiunile de natura sexuala. Se pare ca si femeile se comporta precum animalele, potrivit acelorasi principii”, a adaugat coordonatorul studiului.
Aceasta culoare a fost intotdeauna utilizata de-a lungul istoriei pentru a evidentia bogatia si puterea unor persoane, aceasta asociere putand avea un anumit impact asupra subconstientului.
Cercetatorii de la Universitatea Rochester au analizat raspunsurile oferite de 288 de femei si 25 de barbati, fara studii superioare, dupa ce au privit fotografiile unor barbati, in cadrul a sapte experimente diferite.
Participantele au fost rugate sa clasifice fotografiile unor barbati, incadrate de chenare rosii si albe. Fotografiile incadrate de chenare rosii au obtinut in mod constant scoruri superioare la capitolul „atractivitate”.
In cadrul altor experimente, camasa barbatului din fotografie a fost colorata prin tehnici digitale in mai multe nuante, printre care si rosu. Participantii au clasificat fotografiile aceluiasi barbat, in functie de propriile lor opinii referitoare la statutul social si la atractivitatea acestuia, precizand, totodata, dorinta sau refuzul de a il intalni, saruta sau intretine raporturi sexuale cu acesta.
Voluntarii au notat, totodata, acele fotografii in functie de „caracterul placut”, „blandetea” si „caracterul extrovertit” al personajului in cauza.
In urma acestor teste, cercetatorii au ajuns la concluzia ca „succesul” inregistrat de culoarea rosu se limiteaza la statutul social si la caracterul romantic – barbatul purtand camasa rosie a fost considerat mai puternic, mai atractiv si mai dezirabil din punct de vedere sexual, insa camasa rosie nu l-a transformat intr-o persoana mai placuta, mai blanda sau mai sociabila.
Efectul acestei culori a fost remarcat in mod constant in mai multe culturi, voluntarii fara studii superioare din Statele Unite, Marea Britanie, Germania si China considerandu-l cu totii mult mai atractiv pe barbatul care purta camasa rosie sau a carui fotografie era incadrata de un chenar rosu.
In plus, acest efect se aplica doar in cazul femeilor. Atunci cand voluntarii barbati au fost rugati sa noteze nivelul de atractivitate al barbatului din fotografie, culoarea nu a condus la o diferentiere neta a raspunsurilor lor.