BAC 2014 ROMANA. Vezi SUBIECTE SI BAREM: REAL SI UMAN – NICHITA STĂNESCU SI TUDOR ARGHEZI!

De: Cancan
Publicat: 30/06/2014 | 15:31

UMAN Subiectele la Limba Romana pentru profilul Uman La primul subiect, elevii au avut textul „Donna Alba” Gib Mihaiescu, iar la subiectul al doilea au avut de facut un text argumentativ despre importanta activitatilor de lectura pentru elevi.

BACALAUREAT 2014 ROMÂNĂ SUBIECTE ŞI BAREM Analiza unui fragment din nuvela „Omul din vis” de Cezar Petrescu, un text argumentativ despre rolul campaniilor de promovare a unui stil de viata sanatos si un eseu despre viziunea asupra lumii intr-un text poetic al lui Eminescu au fost subiectele la Limba romană de la bacalaureat, profilul real.

Varianta de subiecte extrasa luni pentru proba scrisa la Limba si literatura romana de la examenul de bacalaureat, la profilul real si filiera tehnologica, a fost cea cu numarul 4. Candidatii au avut de rezolvat trei subiecte cu mai multe cerinte, notate cu câte 30 de puncte, zece puncte fiind acordate din oficiu.

La primul subiect, pe un fragment din nuvela „Omul din vis” al lui Cezar Petrescu, candidatii au avut de rezolvat mai multe cerinte vizand cunostinte de vocabular, limba romana şi gramatică.

BACALAUREAT 2014 ROMÂNĂ SUBIECTE ŞI BAREM Câte două puncte au fost acordate pentru primele trei cerinţe, respectiv găsirea sinonimului potrivit pentru sensul din text al cuvintelor „straniu” şi „făgăduisem”, explicarea rolului cratimei în secvenţa „câte-o hârtie” şi construirea unui enunţ în care să se folosească o locuţiune sau expresie care să conţină substantivul „os”.

BACALAUREAT 2014 ROMÂNĂ SUBIECTE ŞI BAREMCâte patru puncte au fost alocate pentru următoarele cinci cerinţe ale primului subiect: Precizeaza doua motive literare, prezentate in textul dat; Mentioneaza tipul de perspectiva narativa din textul dat; Transcrie, din textul dat, doua secvente care conturează dimensiunea temporală; Prezintă rolul verbelor la timpul imperfect, în textul dat; Ilustrează, cu câte un exemplu din textul dat, două trăsături ale genului epic.

BACALAUREAT 2014 ROMÂNĂ SUBIECTE ŞI BAREM La punctul nouă al primului subiect, candidaţii au avut de comentat în 60-100 de cuvinte următoarea secventa din text: „Mi se parea deodata straniu si nebunesc ca lumea poate trai cu aceasta amagire, că oamenii gasesc simpla si firească puterea acestui petec de hârtie pe care il puteam rupe marunt si-l puteam aprinde cu flacara chibritului, si-l puteam desfiinta intr-o clipa … Fiindcă nu aveam asta, suferisem; fiindcă le aveam, în sfârşit, eram să fiu mai fericit şi mai bun, şi mai om?…”.

La al doilea subiect, cerinta a fost scrierea unui text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre rolul campaniilor de promovare a unui stil de viata sanatos.
„În elaborarea textului de tip argumentativ trebuie: sa respecti structura discursului de tip argumentativ: formularea ideilor in scris, utilizarea mijloacelor lingvistice adecvate exprimarii unei aprecieri; sa ai continutul adecvat argumentari pe o temă data: formularea ipotezei/a propriei opinii fata de problematica pusa in discutie, enuntarea si dezvoltarea corespunzătoare a două argumente adecvate ipotezei, formularea unei concluzii pertinente; sa respecţi normele limbii literare (registrul stilistic adecvat, normele de exprimare, de ortografie si punctuaţie) si precizarea privind numarul de cuvinte”, potrivit cerintelor subiectului al doilea.

Citeste si

BAC 2014 – Ce-i asteapta in continuare la BAC pe absolventii clasei a XII-a!

SUBIECTE BAC 2014 ROMANA.Vezi subiectele date astazi la examen!

 

BAC 2014

Subiectul al treilea a vizat redactarea unui eseu de 600-900 de cuvinte in care trebuiau prezentate tema si viziunea despre lume dintr-un text poetic studiat, aparţinând lui Mihai Eminescu. La acest subiect, pentru conţinutul eseului sunt acordate 16 puncte, respectiv câte patru puncte pentru fiecare cerinta, iar pentru redactarea eseului alte 14 puncte, respectiv câte trei puncte pentru organizarea ideilor în scris şi pentru abilităţi de analiză şi de argumentare, cste dous puncte pentru utilizarea limbii literare, ortografie si punctuaţie, câte un punct pentru aşezarea în pagină si lizibilitate.

L.L