Austriecii aduc in ROMANIA, la reconditionat, tramvaie de epoca

De: Cancan
Publicat: 12/04/2008 | 00:00

Esente tari . La restaurarea vagoanelor de epoca, mesterul Ilie Bucur a folosit lemn de stejar, frasin, fag si mahon TRASEU. Austriecii pun in circulatie tramvaiele reconstruite in Romania pentru turistii care calatoresc pe distante scurte Destinatie. Mesterii romani au refacut vagoanele vechi, ale Vienei, care sunt folosite acum pe trasee turistice Alexandra Nastase Tramvaiele care, odinioara, au circulat pe strazile Vienei, ajung in Romania pentru a fi restaurate de specialistii nostri. Unul dintre acestea, un vagon de tip M, fabricat in 1926, a fost chiar donat de austrieci Atelierului de Prototipuri si Restaurari al Regiei Autonome de Transport Bucuresti. Aici, tramvaiul de epoca a fost reconstituit dupa schite originale si, mai apoi, folosit ca mijloc de transport la evenimente speciale de fostul presedinte Ion Iliescu, dar si de actualul sef de stat, Traian Basescu, pe cand acesta ocupa fotoliul Primariei Capitalei. Cinci mesteri bucuresteni, in frunte cu Ilie Bucur, au lucrat mai mult de un an pentru a pune totul cap la cap. „Cand l-am primit, prin ?98, era mai mult decat deteriorat, pentru ca a fost in circulatie 50 de ani. A trebuit sa refacem structura din stejar, dusumeaua din lemn de brad si de frasin si sa reparam ornamentele din mahon. Austriecii au fost incantati, iar acum speram sa il expunem la Muzeul Tehnic din Bucuresti”, ne-a povestit Ilie Bucur, care reface astfel de vagoane de 15 ani. Restaurarea tramvaielor ajunge la nu mai putin de o suta de mii de euro. Mesterii romani au „refabricat” noua astfel de vagoane, cinci dintre acestea fiind facute la comanda Muzeului Tramvaiului din Viena. „Am avut doua vehicule, unul din 1901 si celalalt din 1902, pe care acum austriecii le folosesc la diverse festivitati. Ba chiar vagoanele pot fi vazute si in circulatie in Austria, dar in scop turistic, pe trasee scurte”, ne-a spus George Cazan, seful atelierului din Capitala. In prezent, mesterii pun piesa langa piesa pentru a da acelasi aer de epoca unui vagon din 1907, care va face legatura intre orasul Baden si Opera din Viena.