Au primit 700 de lei pentru un mort

De: Cancan
Publicat: 14/08/2010 | 00:00
Acord. Avocatul a facut o intelegere cu firma de asigurari pentru a acoperi cat de cat pierderile familiilor

Despagubirile acordate au pornit de la 700 de lei pentru fratii si cumnatii mortilor, 5.000 de lei pentru sotul/sotia supravietuitoare si 10.000 de lei pentru fiecare dintre cei 17 orfani. „Multi nu au fost multumiti de sumele primite, ele au fost acordate diferentiat si au fost mult mai mici decat li s-a promis initial. Doua dintre cele 13 familii indoliate au refuzat banii propusi si vor sa se judece”, a spus Fanica Sacaleanu, primarul comunei Scanteia. In replica, avocatul care a incheiat tranzactia cu asiguratorul spune ca a facut o afacere buna.

„Din motive ce tin si de siguranta clientilor mei nu pot dezvalui cuantumul despagubirilor primite de acestia. Vor avea din ce trai daca cheltuiesc responsabil”, spune avocatul galatean Lucian Gheorghe, care a primit si el un comision de 30% din suma negociata cu asiguratorul. Legea prevede o suma maxima de 1,5 milioane de euro care ar fi putut fi ceruta de la asigurator intr-un astfel de caz.

Rudele mortilor au primit insa sume infime fata de ceea ce li s-a promis initial. „Cand a venit prima data la noi, avocatul ne-a spus sa cerem cate 200.000 de lei pentru copii si cate 100.000 de lei pentru fratii sotiei mele decedate, nu s-a potrivit socoteala”, a spus Ionut Bucataru (22 de ani), sotul Lacramioarei, una dintre femeile decedate in accident, care a lasat in urma doua fetite.

S-a izbit de tren cu microbuzul plin

Treisprezece pasageri au murit pe loc, pe 14 august 2009, dupa ce microbuzul in care se aflau a fost spulberat de un tren accelerat si tarat apoi circa 250 de metri.

Soferul masinii, Razvan Petrisor Apostu, a murit si el la trei zile dupa accident, iar procurorii au stabilit ca vina pentru cele intamplate ii apartine, deoarece a trecut pe rosu in fata trenului. Unul dintre cei doi supravietuitori, Viorel Chelaru, il avertizase despre apropierea trenului, „Ce faci, nu vezi trenul, ne omori!”, iar Apostu s-a panicat, a facut o manevra gresita, iar masina s-a oprit pe sine, fiind lovita din partea stanga de trenul care circula cu o viteza de 72 de km/h.

Patronii firmei de transport, trimisi in judecata

Intrucat a murit, soferul nu mai poate fi tras la raspundere, insa patronii firmei care detinea microbuzul, Ionel Dumitriu si Constantin Scantei, au fost trimisi in judecata pentru nerespectarea regimului de transport rutier si a conditiilor de sanatate si securitate in munca. Primul termen de judecata in cauza celor doi va avea loc pe 16 septembrie. Procurorii au concluzionat ca microbuzul implicat in accidentul de la Scanteia avea un grad de uzura de 100% si ar fi trebuit sa fie scos din circulatie.