Atenție mare la facturile de energie electrică! Furnizorii de curent vă pot păcăli
În această perioadă, românii trebuie să fie cu ochii în patru, atunci când primesc factura la curent. Furnizorii de energie electrică întind capcane, ce îi pot costa scump pe cetățeni.
Neatenția se plătește. Nu este doar o zicală din popor, ci un adevăr al zilelor noastre. Soluția este ca românii să verifice site-ul Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE), deoarece s-ar putea să aibă doi furnizori de curent și, în consecință, două facturi de plătit.
Mai multe persoane au avut surpriza neplăcută de a fi facturați de două ori, de către furnizori diferiți. Spre exemplu, un român a verificat site-ul ANRE și a constatat că are două contracte valabile: unul încheiat în 2017, celălalt în 2022.
Acesta nu este un caz excepțional, deoarece situația ne-a fost confirmată de un specialist. Laurențiu Urluescu, președintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România (AFEER), a lămurit situația și a explicat că unele facturi pot întârzia, în cazul celor care se transferă la un alt furnizor de energie, deoarece există o mulțime de informații care trebuie transferate. De asemenea, mai multe autorități se ocupă de transferul cu pricina.
VEZI ȘI: UN ROMÂN A GĂSIT SOLUȚIA! CUM SCĂPĂM DE FACTURILE URIAȘE LA CURENT ŞI GAZE
Cum putem proceda atunci când primim două facturi la energie
În cazul în care pățiți același lucru, rezolvarea este cât se poate de simplă. Potrivit spuselor lui Laurențiu Ursulescu, cei care au semnat un contract cu un nou furnizor nu trebuie să mai achite facturile primite de la furnizorul vechi, până în momentul primirii facturii de regularizare.
„Înțeleg că la noul furnizor a trecut din luna octombrie a anului trecut, sunt mai multe luni și în cazul în care ați trecut la un nou furnizor de mai multe luni și ați primit facturi și de la noul și de la vechiul furnizor atunci este o problemă și trebuie să luați legătura cu furnizorul respectiv”, a recomandat președintele AFEER.
Mai mult decât atât, există persoane care se confruntă cu o altă situație bizară: primirea unei facturi pe minus din partea furnizorului. Cauza întâmpinării acestei probleme este faptul că persoanele în cauză au plătit o cantitate de energie în plus.
„Trebuie să atrag atenția, chiar dacă nu schimbați furnizorul și furnizorul actual vă transmite o factură cu o sumă negativă mai mare de 100 de lei, acesta este obligat în cazul în care dumneavoastră cereți să vă transfere suma în contul în care doriți dumneavoastră”, a delcarat Laurențiu Urluescu, potrivit Antena 3 CNN.