Atentie la rezervarile Swiss Air!
Claudia Voicu Situatiile in care companiile de transport aerian isi desconsidera clientii sunt numeroase, de la pierderea sau deteriorarea bagajelor pana la nerespectarea rezervarilor. Chiar daca suni la o companie pentru a te asigura ca vei beneficia de confort maxim pe parcursul calatoriei si soliciti un bilet la „business class”, te poti trezi ca ajungi la „economic class”. Acesta este si cazul unui roman care a calatorit recent cu un zbor al Swiss Air. Bucuresteanul R.B. si-a facut rezervare la reprezentanta Swiss Air din Bucuresti pentru zborul cu numarul LX 568, pe ruta Zurich-Nisa, din 23 mai, la „business class”. Odata ajuns pe aeroportul din Zurich, nu mica i-a fost surpriza cand reprezentantii companiei Swiss Air i-au spus ca, desi are rezervare la „business class”, (cu numarul 7244933855359) nu poate calatori decat la clasa „economic”. Romanul, de altfel un client fidel al acestei companii aeriene, nu avea decat doua variante: fie accepta conditiile impuse de companie si ar fi primit in schimb 330 de franci elvetieni, fie ar fi renuntat la calatorie. Cum trebuia sa ajunga in aceeasi zi la Nisa, a fost nevoit sa se conformeze acestei situatii de compromis. Compania, care a incalcat flagrant drepturile clientului, si-a luat masuri de siguranta. Mai exact, pe tichetul de calatorie se mentiona faptul ca, daca accepta cei 330 de franci, clientul nu poate depune plangere in instanta. Reprezentantii unei alte companii aeriene, care au vrut sa-si pastreze anonimatul, ne-au spus ca acest gen de situatii sunt frecvente. Pentru a nu iesi in minus, companiile fac rezervari mai multe decat numarul de locuri disponibile. Astfel, in cazul in care un client renunta pe ultima suta de metri la calatorie, compania nu are nicio pierdere. Daca, insa, toti pasagerii se prezinta la aeroport, unii sunt sacrificati si ajung sa calatoreasca in conditiile pe care le vrea, de exemplu, Swiss Air. In cazul semnalat de noi, de neinteles este faptul ca la „business class”, pentru cursa Zurich-Nisa, au mai ramas sase locuri libere in avion. Am vrut sa aflam si punctul de vedere al reprezentantilor Swiss Air la Bucuresti. Un robot telefonic ne-a informat, in limba engleza si mai apoi in romana, ca programul companiei este de luni pana vineri, intre orele 09.00-17.00. Daca un pasager are vreun necaz legat de companie dupa aceasta ora sau, si mai rau, in weekend, nu are unde sa se planga. Poate numai la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului.