Atenție, clienți! Așa puteți fi păcăliți de bănci. ANPC a intrat pe fir, 11 unități bancare din România au fost amendate

Publicat: 16/05/2023 | 11:42
Cum pot fi păcăliți clienții băncilor

Comisarii ANPC au intrat pe fir și au aplicat amenzi usturătoare băncilor din România. Mai cu seamă, pentru 11 unități bancare au fost aplicate sancțiuni. Clienții trebuie să fie foarte atenți, pentru că pot fi păcăliți de bănci! La mijloc, este vorba despre contractele de creditare pe termen mediu și lung. Iată detaliile mai jos, în articol.

Clienții băncilor din România trebuie să fie foarte atenți, în momentul în care solicită contracte de creditare. Comisarii ANPC au intrat pe fir și au amendat imediat 11 unități bancare, după ce au descoperit că erau angrenate în practici comerciale înșelătoare cu privire la modul de calcul al ratelor. În continuare, aflați cum ați putea fi păcăliți de bănci.

Clienți păcăliți de bănci! ANPC a aplicat amenzi usturătoare

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a derulat acțiuni de control la băncile din România. Până în acest moment, 11 dintre unitățile bancare controlate au fost amendate. Sancțiunile se ridică la 550.000 de lei. De asemenea, comisarii ANPC au propus ca băncile să emită noi grafice de rambursare (pentru creditele curente și viitoare).

„Dacă fie și unui singur consumator i-a fost dată întreaga viață peste cap, ca urmare a dorinței acestuia de a-i fi mai bine, suntem obligați să îi fim alături.

În cazul de față, este vorba despre un număr foarte mare de consumatori ce au devenit peste noapte susținători ai unui întreg sistem bancar și mai puțin ai lor înșiși.

Să realizezi că, la jumătatea contractului de împrumut, nu ai făcut altceva decât să plătești dobânzi și foarte puțin din credit, este o povară mare pe umerii debitorilor. Dacă lucrurile ar fi fost echilibrate, într-un mod rațional și în favoarea consumatorilor, probabil multe familii, astăzi, nu ar mai trăi o dramă financiară”, a transmis șeful ANPC.

Vezi și ANPC A DAT LOVITURA! CE AU DESCOPERIT INSPECTORII ÎNTR-O FIRMĂ DE CATERING CARE LIVREAZĂ MÂNCARE PENTRU 12 INSTITUȚII DIN ROMÂNIA

Clienții ajungeau să plătească preponderent dobânda

Clienții erau păcăliți de bănci, în privința modului de calcul al ratelor. Pe graficul de rambursare, rata era de 25% în primii ani, din soldul principal de rambursat. Un procentaj de 75% reprezenta dobânda. Însă, clienții ajungeau să plătească în parte parte, de fapt, dobânda, și nu creditul în sine. În continuare, președintele ANPC a mai transmis faptul că vor fi emise ordine de încetare a practicilor care îi pot „scutura” pe clienți de sume considerabile.

„Sub aceste aspecte, astăzi sancționate de către Autoritatea noastră, par să se ascundă și interese de grup, și o atitudine cartelară. Vom transmite și Consiliului Concurenței cele constatate de către colegii noștri pentru a face și dumnealor o analiză a întregii situații.

Dacă există sedii elegante, cămătăria poate avea alt nume. În perioada imediat următoare voi emite ordine de încetare a acestor practici și suntem pregătiți inclusiv de o luptă în instanță pentru miile de consumatori astăzi îngenuncheați de povara ratelor”, a mai declarat Horia Constantinescu, potrivit antena3.ro.

Citește și ATENȚIE, ROMÂNI! E CEA MAI PERICULOASĂ TEHNICĂ INFRACȚIONALĂ PENTRU BUZUNARUL VOSTRU. RĂMÂI FĂRĂ NICIUN BAN, IAR HOȚII NU AU NEVOIE DE PIN

Sursă foto: Pixabay, ANPC