Asigurarea telefonului mobil, în ce situații este o idee bună?
Telefoanele mobile au devenit dispozitive inseparabile pentru cei mai mulți dintre noi, care petrecem, în medie, din ce în ce mai mult timp cu ele în mâini și, de aceea, îngijirea lor este importantă. Scăpăm de multe griji și folosind huse pentru smartphone, carcase și folii de sticlă securizată pentru ecran, dar acestea nu sunt infailibile și nu sunt o opțiune pentru cei care preferă să-și etaleze design-ul original al telefonului.
În cazul în care trebuie să le reparați în afara garanției, asigurarea telefoanelor mobile vă ajută să faceți acest proces mai suportabil, garantând un timp de reparație mai scurt sau un telefon mobil de înlocuire în timp ce al dvs. este reparat și fără a fi nevoit să vă asumați costuri mari atunci când, de exemplu, se strică ecranul, telefonul se udă sau este furat.
Pentru a asigura un telefon mobil, puteți alege asigurarea oferită de operatorii de telefonie, asigurarea oferită de alte magazine de tehnologie, precum și cele specifice oferite de unii asigurători.
Ce acoperă garanția originală pentru mobil?
Înainte de a face loc unei asigurări specifice pentru telefoanele mobile, rețineți că toate dispozitivele au o garanție de doi ani care acoperă orice problemă care nu este cauzată de utilizarea greșită a smartphone-ului. Adică acele probleme care pot fi derivate din defecțiuni în software sau în hardware-ul intern.
Deși în Uniunea Europeană nu există excepții de garanție pentru baterie și încărcător, este un fapt obișnuit ca producătorii să o stabilească între 6 și 12 luni, așa că, cu excepția cazului în care vina bateriei este din fabrică, de obicei producătorii acuză utilizarea greșită a acestuia pentru a evita necesitatea înlocuirii lor pe perioade mai lungi. În acest caz, va trebui să vă reparați telefonul pe cont propriu.
Pentru alte defecțiuni, sau odată cu trecerea celor doi ani, telefonul mobil poate fi reparat cu costul aferent, cu excepția cazului în care aveți asigurare pentru mobil.
Odată ce aveți telefonul asigurat, asigurarea vă va proteja de probleme sau situații precum pierderea sau furtul, deteriorarea accidentală (ecranele sparte, daunele provocate de lichide…), dacă telefonul nu mai funcționează complet sau alte defecțiuni sau probleme de funcționare care afectează dispozitivul.
Știind că, dacă apare oricare dintre aceste situații, asigurarea vă va acoperi și nu va trebui să vă faceți griji cu privire la nimic, este ceva care oferă utilizatorilor multă liniște sufletească. Telefonul în cauză va fi reparat sau înlocuit, în funcție de situație. Deși trebuie avut în vedere că unele asigurări pun o limită maximă de bani pe care o acoperă și utilizatorul este cel care plătește diferența dacă această limită este depășită.
În plus, dacă ai un telefon de ultimă generație, cu preț ridicat, este un tip de telefon care de obicei atrage atenția hoților. Din acest motiv, de obicei aceste telefoane sunt ținta furtului mai ușor decât un model entry level, lucru de care utilizatorii ar trebui să țină cont și care poate duce la asigurarea dispozitivului respectiv, ca modalitate de a-l proteja împotriva acestui tip de infracțiuni.
De înțeles, în acest caz, dacă ai un telefon pentru care ai plătit mai mult de 1.000 de euro, asigurarea nu este niciodată o opțiune proastă și probabil că nu implică un efort sau o cheltuială prea mare. Așa că vă poate oferi acel plus de liniște și protecție pe care o doriți.
În cazul în care se întâmplă ceva cu telefonul, fie că este o defecțiune, ecran spart sau furt, încercați întotdeauna să acumulați cât mai multe dovezi, care să arate că nu este vina dumneavoastră. Ar putea fi raportul furtului sau cineva care verifică telefonul pentru a vedea dacă componenta a fost spartă fără o utilizare greșită. Deoarece acest lucru vă va ajuta, asigurarea nu poate refuza să vă plătească pentru eșecul menționat.