Pe drumurile din România, vechiile Dacii au ajuns, în ultimii ani, aproape o raritate. Cu atât mai puţin le întâlneşti pe drumurile din Europa. Când majoritatea tinerilor se visează doar la volanul maşinilor de lux, Ovidiu Pop, un tânăr de 25 de ani, doreşte să redea demnitatea „bătrânei doamne”, provocând-o la un drum de aproximativ 10.000 de kilometri, până în Sahara şi înapoi. (VEZI ŞI: Imagini exclusive. Lugojeanul are în garaj zeci de Dacii din anii ’70-’80, Oltcit-uri şi... Colecţionarul de ”hârburi”)
Ovidiu Pop a făcut până acum o carieră în IT şi mulţi bani, atât de mulţi încât garajul său numără mai multe maşini scumpe, cu preţuri de pornire de peste 25.000 de euro, cea mai recentă achiziţie fiind un Lamborghini Huracan cu care face furori. În ciuda miilor de cai putere pe care îi are în garaj, Ovidiu nu uită prima dragoste, Dacia 1300, cu care porneşte în cea mai nebunească cursă.
„Suntem opt persoane care mergem cu două maşini Dacia până în deşertul Sahara, mai exact până în Maroc vom merge. Străbatem toată Europa, de la Satu Mare prin Ungaria, Slovenia, Italia, Franţa, Spania şi apoi continentul african. Ideea ne-a venit după ce am mai făcut câteva drumuri din acestea lungi. Unul a fost până în nordul Angliei, atunci am mers cu o Dacia ceva mai nouă, dar şi un traseu prin România de aproximativ 1.700 de kilometri, cu Daciile acestea vechi. Acum pornim cu două Dacii pentru care am obţinut atestatul de maşini de epocă, una este din 1981 iar una din 1987. Le-am cumpărat acum câţiva ani şi le-am desfăcut şi refăcut cu totul, motor, caroserie, interior. Nu am intervenit asupra lor la piese şi alte cele, decât cu piese originale. Unul dintre cei care vine cu noi este chiar mecanicul care le-a demontat şi le-a montat înapoi şi le cunoaşte foarte bine”, povesteşte Ovidiu pentru CANCAN.RO, SITE-UL NR. 1 DIN ROMÂNIA. (NU RATA, AICI: VIDEO EXCLUSIV. Plăteşte şi 30 de mii de euro pentru a personaliza un ”monstru”. El este regele tirurilor! Are cele mai frumoase camioane din România)
Cursa la care pornesc cei opt temerari este una despre care ştiu că nu va fi deloc uşoară, nu neapărat din cauza distanţei, aproximativ 5.000 de kilometri dus, ci din cauza faptului că maşina nu este tocmai cea mai confortabilă. Mai ales atunci când faci schimbul de la o maşină de lux la una de epocă, fără dotări. Lipsa aerului condiţionat, a cotierei, a tetierei şi altele de acest gen pot face din această cursă una de anduranţă.
„E oarecum şi o cursă de anduranţă, sunt câteva lucruri care te solicită la Dacia, de exemplu nu are tetieră şi nu are nici adânciturile în scaun, e drept, şi simţi fiecare curbă, fiecare viraj. În ceea ce priveşte viteza, am reuşit să mergem cu Dacia şi cu 120-130 km/h pe autostradă, dar nu vrem să o forţăm acum, dat fiind faptul că e vorba de o distanţă aşa mare, prin urmare nu vom conduce cu mai mult de 100 km/h. Totuşi sperăm ca, în patru-cinci zile, să ajungem în Maroc”, mai povesteşte tânărul. (VEZI ŞI: Plătesc mii de euro ca să înveţe să zboare! A pilotat primul avion la 15 ani, iar azi…)
Cursa lor nu este un concediu, astfel că opririle pe drum nu vor fi cu scopul de a vizita, ci doar pentru masă şi odihnă, eventual pentru mici retuşuri la maşini, dacă vor da rateuri.
Odată ajunşi în Maroc, cei opt sătmăreni doresc să viziteze şi fabrica Dacia de acolo, sperând că îi vor impresiona pe localnici cu drumul făcut de ei la volanul „bătrânei doamne”. În Maroc îşi vor lua câteva zile de odihnă, pentru a vizita, în fugă, câteva obiective, ca mai apoi să se întoarcă tot la volanul maşinilor vechi. Portbagajele le vor fi pline de piese de schimb, având, după cum spune Ovidiu, câte un schimb pentru fiecare piesă despre care ştiu că poate ceda la un astfel de drum.
„E o cursă pe care dorim să o facem fără nimic programat, nu mergem cu rezervări prealabile pentru locurile de dormit sau de luat masa. Tot ce ne dorim e să ajungem la Maroc. Acolo ştim că e fabrica Dacia şi din ce m-am documentat ştiu că acolo multe service-uri auto sunt încă specializate pe Dacia, fiind o maşină des întâlnită, deci nu ne facem griji că, dacă vom avea nevoie de ceva pentru maşină acolo, nu vom găsi. Oricum, pornim la drum cu rezerve pentru tot, de la carburator, set motor, cam tot ce e nevoie şi se poate schimba. Avem şi mecanici cu noi, am mai fost cu ei la drum lung, sunt nebuni după Dacii şi în fiecare dimineaţă, pe când ne trezeam noi, ei deja erau sub capotă, chiar dacă înainte cu o zi maşina se prezentase exemplar”, mai relatează Ovidiu Pop pentru CANCAN.RO, SITE-UL NR. 1 DIN ROMÂNIA.
Combustibilul pentru toată cursa ar urma să coste aproximativ 2.000 de euro, restul cheltuielilor variind în funcţie de dorinţele celor opt şi de locurile în care are vor opri. (CITEŞTE AICI: Le-a închis într-o seră şi le hrăneşte cu… Am pătruns în ”maternitatea” de plante carnivore!)
Plecarea celor opt tineri va avea loc în luna aprilie, dar până atunci Ovidiu se documentează cu privire la următorul traseu pe care şi-l doresc, respectiv prin Siberia, până la graniţa cu China, traseu despre care ştie că e asfaltat, singurul lucru care îl interesează, numărul de kilometri şi costurile fiind mai puţin importante pentru el. (NU RATA, AICI: Proprietarii lor le-au abandonat de frica unui… blestem! Am filmat palatele-fantomă din Arad)
LUCIAN ADRIAN