În cazul în care pensionarii nu sunt găsiți acasă de către poștaș, în momentul în care vine să le aducă pensia, există o alternativă simplă prin care își pot revendica drepturile bănești. Iată cum trebuie să procedeze în această situație.
Concret, românii pot primi ulterior pensia într-un termen scurt, în cazul în care nu se află acasă atunci când sosește poștașul.
CITEȘTE ȘI: Anunț important pentru pensionari! Data exactă la care intră pensiile în iunie 2023
Mai exact, românii care primesc banii prin intermediul poștașului și nu sunt acasă în ziua în care se face plata, trebuie să știe că au la dispoziție doar două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective, pentru a-și ridica pensiile. Dacă intervalul de timp este depășit, banii se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi ridicați mai târziu. Pentru pensionarii care încasează pensia într-un cont curent sau pe card, situația este similară. Dacă se află în situația în care nu sunt acasă pentru a primi taloanele mov, au la dispoziție un termen standard de ridicare a pensiilor, astfel că Poșta Română va păstra aceste sume până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.
„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.
În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.
Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.
Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov sunt arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.
Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora. După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”,”, informează Casa Națională de Pensii Publice, notează Antena 3 CNN.
VEZI ȘI: Aproape 100.000 de familii pot cere acești bani de la stat. Ajutorul e de 480 de lei pe lună