Anunț șoc făcut de Peek & Cloppenburg, unul dintre magazinele adorate de români. Ce se întâmplă cu retailerul din Germania
Retailerul Peek&Cloppenburg a făcut un anunț important! Vânzările au început să scadă după pandemie, iar firma a luat o decizie drastică. Iată despre ce este vorba.
Criza sanitară provocată de virusul COVID-19 a afectat întreaga lume, iar multe domenii cheie de activitate au avut de suferit masiv. Gigantul Peek&Cloppenburg a cerut insolvența la tribunalul din Düsseldorf, Germania. „Impactul ne-a lovit puternic, provocând pierderi de milioane de euro”, a declarat un reprezentant al companiei, citat de Ziarul Financiar.
Cererea de insolvență vine ca urmare a scăderii masive a vânzărilor cauzată de pandemie și de comportamentul de consum reticent al clienților din cauza războiului din Ucraina.
Decizia are la bază și impedimentele cu care firma a fost nevoită să se confrunte. Mai exact, blocajele la livrări, creșterea costurilor cu energia, salariile și aprovizionarea, precum și creșterea ratelor dobânzilor și perspectivele economice au afectat lichiditățile companiei. Iarna blândă nu a oferit niciun stimulent suplimentar clienților pentru a cumpăra haine, în timp ce inflația ridicată a forțat mulți oameni să facă economii, ceea ce a făcut dificilă transferarea creșterii costurilor operaționale către clienți.
Problemele legate de funcționarea necorespunzătoare a magazinului online, costurile de logistică și cheltuielile de marketing vor fi de asemenea reduse semnificativ, astfel încât atenția Peek&Cloppenburg se va concentra asupra magazinelor tradiționale. Retailerul deține opt magazine în România, patru dintre acestea fiind în mall-uri din București, însumând un total de 140 de magazine în 15 țări europene.
Un alt retailer a anunțat că a cerut insolvența
Este vorba despre retailerul online de mobilă şi decoraţiuni Vivre Deco care a cerut Tribunalului Bucureşti deschiderea procedurii de insolvenţă.
„Urmează să se discute şi să se aprobe cererea de intrare în insolvenţă. Prima adunare a creditorilor urmează să stabilească administratorul judiciar care va administra procedura. Acesta trebuie să facă un tabel al creditorilor şi al creanţelor şi un raport privind cauzele intrării în insolvenţă.
Tabelul provizoriu poate să fie contestat de către orice parte interesată. Dacă nu este contestat, va fi o listă a creditorilor şi în funcţie de aceasta se va realiza un plan de reorganizare care va propune eventual un haircut de creanţe, astfel încât compania să supravieţuiască”, a declarat Cristian Duţescu, avocat în dreptul pieţei de capital, conform sursei citate.