Anunț ȘOC despre Kanal D. Reacția CNA: „Și noi suntem șocați”
Televiziunile din România încearcă tot felul de ”rețete” prin care să obțină rating, audiența reflectându-se, evident, în încasările obținute din publicitate. Numai că, de foarte multe ori, CNA-ul consemnează abateri de la deontologia profesională, rezultatul fiind aplicarea unor amenzi usturătoare. Kanal D este una dintre televiziunile care a primit, de-a lungul timpului, multe amenzi din partea Consiliului Națiuonal al Audiovizualului.
După mai mulți ani în care Kanal D făcuse aproape o tradiție în a depăși minutele de publicitate cu orele, iar CNA făcuse la rândul său o tradiție în a-i da amenda maximă de 200.000 de lei, postul a fost de data aceasta surprinzător de cuminte, informează paginademedia.ro.
Membrii CNA s-au declarat surprinși atunci când au văzut monitorizările. Spre surprinderea tuturor, Kanal D nu apărea deloc cu depășiri.
„Și noi suntem șocați”, a remarcat Gabriel Tufeanu la prezentarea concluziilor.
Citește și: “BOMBĂ” ÎN MASS-MEDIA! CE SE ÎNTÂMPLĂ CU POSTUL PRIMA TV
Televiziunile licențiate în România au voie să difuzeze 12 minute de publicitate comercială pe oră
CNA a făcut săptămâna aceasta analiza periodică a minutelor de publicitate difuzate de posturile de televiziune licențiate în România.
Potrivit legii audiovizualului, televiziunile licențiate în România au voie să difuzeze 12 minute de publicitate comercială pe oră (opt în cazul TVR). În afara promourilor sau a mesajelor de interes public. Este exclus și teleshoppingul, care are alt regim (trebuie să aibă obligatoriu cel puțin 15 minute minute pe oră).
Față de alți ani când se ajungeau și la depășiri cumulate de ore întregi, ceea ce se traduce în venituri mult mai mari din publicitate, televiziunile au fost, de data aceasta, destul de cuminți. Cele mai mari de depășiri de publicitate au fost de doar câteva minute în perioada analizată – august – decembrie 2018.