În următorii ai, plățile electronice online vor suferi modificări uriașe. Numerele de carduri și codurile de siguranță vor dispărea definitiv. Pentru a reduce riscul de fraudă, experții propun identificarea fiecărui individ cu ajutorul tokenurilor, procedură mai rapidă și sigură pentru cei care efectuează cumpărături online. Când vor intra noile modificări în vigoare.
Până în 2030, oficialii Mastercard au anunțat că vor emite primele carduri tokenizate în Europa. Ce înseamnă asta? Utilizatorii nu vor mai introduce datele personale de pe card pentru a efectua plățile online. Tokenurile fiind cele care înlocuiesc datate cardului și le transformă într-un cod care nu poate fi descifrat. Ceea ce aduce o modalitate mai rapidă și sigură pentru plățile online.
Experiența cumpărăturilor online încă poate fi destul de greoaie dacă la plată este introdus întreg numărul cardului bancar – compus din 16 cifre. Mastercard a lucrat cu bănci, comercianți, experți și parteneri pentru ca tranzacțiile online să fie efectuate prin folosirea unui singur buton – pe toate platformele online. Utilizatorii nu vor trebui să continue să introducă parole de fiecare dată când încearcă să efectueze o plată, securitatea fiind garantată de aceste chei de acces. Tokenurile vor fi alese aleatoriu și vor permite clienților să efectueze plăți cu un singur click. La finalizarea comenzii se va folosi autoidentificarea biometrică cu amprentă.
Cardurile stocate pe pagina comerciantului sau în portofelul electronic pot fi actualizate automat – oriunde sunt stocate – atunci când sunt înlocuite sau reînnoite, datorită unei comunicării unei baze de date. Mastercard susține că tokenizarea 100% pe site-urile de comerț electronic va reduce dramatic ratele de fraudă.
Potrivit unei firmei de cercetare de piață, este așteptat ca pierderile din fraudarea plăților online să depășească 91 de miliarde de dolari, până în 2028, însumând peste 362 de miliarde de dolari la nivel global în următorii 5 ani. Adoptarea tokenizării a crescut cu o rată de 50% în fiecare an și acum asigură aproximativ 25% din toate tranzacțiile de comerț electronic la nivel global.