Un anunț important pentru toate persoanele care vor să se pensioneze. La dosarul de pensionare trebuie adăugată o nouă adeverință, pentru ca acesta să nu fie respins. Află mai jos ce arată Legea 76/2022.
Persoanele care doresc să se pensioneze trebuie să adauge la dosar un nou tip de adeverință. Conform Legii 76/2022, documentul conține toate datele de contact ale angajatorului și este necesar, pentru a putea fi informat de Casa de Pensii vis-a-vis de emiterea deciziei de pensionare a angajatului. Dacă nu se va ține cont de acest document, dosarul poate fi respins.
În acest sens, adeverința respectivă trebuie eliberată de angajatorul la care solicitantul prestează muncă în momentul depunerii dosarului de pensionare. Casa de Pensii trebuie să primească, în urma adeverinței, datele de contact ale angajatorului.
Vezi și MARIUS BUDĂI, VEȘTI EXTRAORDINARE PENTRU PENSIONARI! SE ACORDĂ UN AJUTOR DE 700 DE LEI
Dosarul de pensionare trebuie să aibă și noua adeverință, iar această decizie a fost luată ca o măsură pentru un pensionar care ar putea încălca prevederile Codului Muncii și și-ar continua activitatea profesională, după ce a ieșit la pensie. Adeverința se trimite companiei angajatorului în termen de maxim 5 zile de la emiterea deciziei de pensionare, moment în care angajatorul va putea demara procedurile prevăzute în Codul Muncii în cazul încetării activității.
Adeverința va cuprinde:
– Denumirea angajatorului;
– Adresa de poștă fizică și electronică;
– Date de contact telefon/fax.
Legat de limita de vârstă sau limita de vârstă redusă, contractul individual de muncă încetează de drept, dacă pensionarul nu anulează decizia de pensionare în cele 30 de zile calendaristice care au trecut de la data când a fost pusă ștampila pe anvelopa plicului cu documentele de pensionare, arată evz.ro.
Citește și PÂNĂ LA CE DATĂ ÎȚI MAI POȚI CUMPĂRA VECHIME PENTRU PENSIE? CE ARATĂ LEGISLAȚIA