Anunț important pentru cei care au conturi bancare comune. Deși aceasta este o modalitate populară în rândul soților, al partenerilor de afaceri sau a membrilor familiei, există anumite aspecte pe care trebuie să le cunoașteți, potrivit capital.ro. Iată despre ce este vorba!
Conturile bancare comune sunt o soluție pentru o gestionare benefică a fondurilor de către mai mulți clienți. Cu toate astea, în cazul în care unul dintre titulari a decedat, accesul la fonduri și drepturile asupra contului vor fi supuse unor proceduri specifice.
CITEȘTE ȘI: Ireal! Un bărbat s-a trezit în cont cu 81 de miliarde de dolari. Ce s-a întâmplat cu banii
În cazul menționat mai sus, este obligatoriu ca deținătorul supraviețuitor să prezinte băncii certificatul de deces și, în unele cazuri, alte documente de identificare, pentru a putea accesa contul.
Accesul la cont nu se va face întotdeauna imediat, asta pentru că banca are dreptul de a decide înghețarea temporară a acestuia drept măsură de protecție. Mai exact, această măsură se aplică pentru ca eventualele pretenții din partea moștenitorilor sau creditorilor titularului decedat să fie prevenite.
Acestea fiind spuse, este foarte important ca deținătorul supraviețuitor să contacteze banca cât mai repede de la momentul decesului, asta pentru evitarea întârzierilor în accesarea fondurilor.
Deținătorul supraviețuitor poate solicita modificarea proprietății contului și elimina numele titularului, după ce va primi accesul la cont. Acest proces constă în prezentarea certificatului de deces și, uneori, un testament sau o declarație de moștenitori.
Există situații speciale în care moștenitorii defunctului pot revendica o parte din fonduri. Acest lucru se întâmplă, de obicei, atunci când defunctul a contribuit în mare parte la suma din cont, iar moștenitorii cer includerea banilor în masa succesorală. În astfel de situații speciale, ar putea fi necesară o procedură de succesiune pentru a se lua hotărârea legată de cum vor fi împărțite fondurile.
În realizarea acestui proces, moștenitorii vor trebui să se prezinte cu documente care să ateste drepturile lor, precum o declarație de moștenitori sau un testament. De asemenea, în astfel de cazuri, autoritățile fiscale pot considera că fondurile din fondul comun sunt parte a unui patrimoniu impozabil, ceea ce înseamnă că este necesară consultarea unui specialist pentru calificarea situației.
CITEȘTE ȘI: ANAF vrea să impoziteze banii trimiși între rude! Ce părere au părinții despre asta