Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), o nouă lovitură! Supermaketurile Lidl Kaufland, Auchan, Carrefour și Mega Image sunt vizate de această măsură! Cele mai noi informații!
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pregătește o măsură fără precedent care va afecta marile lanțuri de retail din România, precum Lidl, Kaufland, Auchan, Carrefour sau Mega Image. Instituția dorește ca toți comercianții să afișze adaosul comercial aplicat fiecărui produs, astfel încât clienții să fie pe deplin informați cu prrivire la costurile reale ale produselor cumpărate.
La începutul săptămânii trecute, ANPC a lansat în dezbatere politică un proiect de Ordin. Prin acesta, toți operatorii economici din România ar fi obligați să afișeze adaosul comercial lângă prețul produselor. Este important de precizat faptul că măsură vizează marile supermarketuri, cât și micii comercianți, scopul principal fiind creșterea transparenței și informarea corectă a consumatorilor.
„Considerăm că prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziţionării produselor, informaţii menite să ajute consumatorii să facă alegeri raţionale, în cunoştinţă de cauză. Protejarea prin opoziţie cu profesionistul a consumatorului, este atributul legislaţiei privind protecţia consumatorilor, de a se erija în garantul protejării cetăţeniilor în calitatea lor de consumatori, apărării şi asigurării drepturilor şi intereselor legitime ale acestora împotriva unor practici incorecte”, au transmis, luni, ANPC.
Inițial, proiectul prevedea ca adaosul comercial să fie afișat lângă fiecare produs agro-alimentar, însă ordinul a fost retras pentnru „îndreptare eroare materială” la doar o zi după ce a fost propus.
„ANPC vă supune atenției propunerea de emitere a unui ordin cu caracter normativ privind informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate raportat la prețul de achiziție, anexat. Considerăm că prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziționării produselor, informaţii menite să ajute consumatorii să facă alegeri raționale, în cunoștință de cauză”, anunță ANPC.
Citește și: Piedone, dezgustat de ultima descoperire din mall Promenada: ”A depășit recordul”
Măsura se va aplica doar produselor alimentare, iar afișarea adaosului comercial va trebui realizată cu același caractere de font, culoare și dimensiune ca și prețul produsului.
Citește și: Piedone nu iartă nimic! Ce nereguli a găsit șeful ANPC în Aeroportul Henri Coandă București