Analiză de ultimă oră: ”METROREX are pierderi imense, salarii supradimensionate și cea mai proastă calitate a serviciului oferit!”

Publicat: 27/11/2018 | 19:13
Analiză de ultimă oră: ”METROREX are pierderi imense

O analiză de ultimă oră confirmă cele mai negre presupuneri ale bucureștenilor care apelează, zilnic, la serviciile METROREX.  În comparație cu companiile de metrou din regiune, Metrorex înregistrează un venit pe angajat de trei ori mai mic, cu 20% mai mulți angajați pe km metrou, salarii supradimensionate, pierderi imense, precum și cu cea mai proastă calitate a serviciului oferit. 

Iancu Guda, președinte al Analiștilor Financiari și lector IBR & ASE, spune că – în comparație cu companiile similiare din Budapesta, Praga și Varșovia – Metrorex înregistrează o productivitate comercială modestă.

  •  – resurse umane supradimensionate
  •  – salarii cu 9% mai mari decât media companiilor similare din regiune de aproape două ori peste media din sectorul privat
  •  – pierderi imense (fără subvențiile de la stat ar fi o companie falimentară) 
  •  – cea mai proastă calitate a serviciului oferit, în condițiile în care viteza medie este cea mai scăzută din cauza investițiilor modeste.

Dacă sunt eliminate subvențiile primite de la stat, Metrorex înregistrează pierderi de 55% din cifra de afaceri (358 mil lei, aprox 77 mil euro). În același timp, firmele similare din regiune obțin un profit mediu de 11%: Budapesta (+16%), Praga (10%), iar Varșovia (5%).

CITEȘTE ȘI: ”TATAIE” DE LA METROU ARE O VILĂ CÂT UN BLOC ÎN ZONA DE LUX DE CAPITALEI!

Analiză de ultimă oră. Salariul mediu net la METROREX, de două ori peste media națională

Metrorex înregistrează 63 de angajați la fiecare km de metrou, cu 20% peste media din capitalele analizate ca și referință (51,41) și de 3 ori mai mult decât Budapesta (care înregistrează 20,21 angajați/km metrou). 

Salariul mediu net pe angajat la Metrorex este de 1.144 euro/luna (7.555 lei brut), de două ori peste media națională și cel mai mare din regiune.

În privința productivității angajaților, Metrorex înregistrează o cifră de afaceri pe angajat de 31.600 euro pe an, de aproape trei ori sub media din capitalele de referință (87.300 de euro pe angajat pe an) și de 6 ori sub media înregistrată de angajații rețelei de metrou din Budapesta.

CITEȘTE ȘI: DUPĂ GREVA AMÂNATĂ DE LA METROU, MINISTRUL TRANSPORTURILOR A FĂCUT ANUNȚUL: „RAPORTUL ARATĂ INDICII DE FRAUDĂ”

Analiză de ultimă oră. Rețea de metrou de dimensiune mare, venituri mici

Viteza media înregistrată de trenurile Metrorex este de 22,5 km/oră, mult sub media capitalelor din zonă (31 km/oră), situație cauzată de investițiile modeste în rețea, în condițiile în care majoritatea trenurilor sunt vechi.

În privința infrastructurii, București înregistrează o rețea de metrou cu o dimensiune de 30 metri la 1.000 locuitori, nivel aproape identic cu media capitalelor folosite ca și referință (29,19 metri la 1.000 locuitori), dar veniturile obținute sunt mult mai mici. Desigur, nu ajută nici turismul, în condițiile în care numărul de vizitatori din Budapesta, Praga și Varșovia este mult peste București.