Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF vor efectua, începând cu 15 martie, acțiuni de control privind respectarea de către operatorii economici a anumitor obligații.
Astfel, începând cu această dată, ei vor verifica dacă operatorii economici şi-au respectat obligaţia de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.
„Acţiunea de control tematic dispusă de Ministerul Finanţelor Publice este determinată de faptul că cererea de achiziţionare de aparate de marcat cu jurnal electronic a înregistrat un declin accentuat în perioada decembrie-februarie, vânzările diminuându-se drastic. În luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scăzut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut cu cca.11%”, a informat sâmbătă MFP.
Potrivit sursei citate, la nivelul majorității distribuitorilor autorizați și a unităților acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi, fapt pentru care nu mai sunt semnalate dificultăți legate de lipsa capacității de instalare a unităților de service. De asemenea, solicitările de instalare și punere în funcțiune a noilor aparate de marcat au scăzut drastic.
Termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenţiei, vor fi scurte având în vedere faptul că pe piaţă există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar în ceea ce priveşte capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF şi instalarea de către unităţile de service nu au mai fost semnalate dificultăţi sau întârzieri. În cazul în care termenul de intrare în legalitate va expira, în zece zile autoritățile pot relua controlul, în urma căruia pot să aplice amenzile prevăzute de lege.