Americanii sunt îndrăgostiţi de acest aliment 100% românesc. Ei îl adoră, dar românii îl consideră banal

Publicat: 07/07/2024 | 17:47

Americanii nu se mai satură de acest preparat 100% românesc. Noi îl considerăm absolut banal și de cele mai multe ori îl ocolesc atunci când îl văd în magazine. Cei de peste ocean sunt absolut îndrăgostiți de acest produs. Iată despre ce este vorba!

Salamul de Sibiu a devenit extrem de popular în SUA, fiind disponibil în principalele lanțuri de magazine de acolo. Din 2014, acest produs a fost supus unor verificări riguroase, iar exportul său a implicat proceduri complexe. Prețul său în piața americană este considerabil, în contrast cu accesibilitatea sa în România pentru toate categoriile de consumatori.

Citește și: CUM A REACȚIONAT UN TURIST AMERICAN CÂND S-A VĂZUT SINGUR ÎN CENTRUL TIMIȘOAREI. CHRISTIAN A AVUT PARTE DE UN ȘOC: „NU SE FURĂ SCAUNELE ȘI MESELE DE AFARĂ?”

Salamul de Sibiu, primul mezel care a obținut Indicație Geografică Protejată

Salamul de Sibiu are o istorie îndelungată de peste 130 de ani și continuă să fie una dintre mâncărurile preferate atât ale românilor, cât și ale europenilor. Anual, sunt consumate aproximativ 3.000 de tone din acest produs atât în țară, cât și în străinătate. Prețul său este semnificativ mai ridicat în comparație cu costurile practicate în România. De exemplu, pe Amazon poate fi achiziționat la 42 de dolari pe kilogram, echivalentul a aproximativ 194 de lei. În contrast, în România, prețurile variază între 10 și 22 de dolari pe kilogram.

Acesta este primul produs românesc din carne care a obținut Indicație Geografică Protejată (IGP) din partea Uniunii Europene. Salamul de Sibiu este unul dintre brandurile care au contribuit la recunoașterea României în lume.

Deși era unul dintre produsele cele mai rare și costisitoare în perioada comunistă, Salamul de Sibiu a fost atestat încă din 1895, fiind produs de sași într-o mică fabrică din Mediaș. Inițial denumit „salam de iarnă” deoarece era produs doar în sezonul rece, între octombrie și aprilie, denumirea sa a fost ajustată în timp pentru a reflecta zona sa de origine.

Americanii nu se mai satură de salamul de Sibiu

Salamul de Sibiu Agricola IGP a ajuns pe rafturile magazinelor din Statele Unite ale Americii, marcând primul aliment românesc de origine animală exportat pe această piață, după mai multe decenii de întrerupere a schimburilor comerciale bilaterale în acest domeniu.

Pentru a accede pe piața americană, Salamul de Sibiu a trecut printr-o serie de controale începând cu anul 2014, procesul de export fiind unul complex. Eforturile întregului Grup Agricola pentru realizarea acestui obiectiv au fost recunoscute în 2021 printr-o vizită a Departamentului de Agricultură, care a verificat respectarea tuturor normelor de siguranță alimentară.

După ce a trecut cu succes toate aceste verificări, Salamul de Sibiu este acum disponibil în marile magazine din SUA, oferind consumatorilor americani și nu numai o experiență autentic românească, consolidând prestigiul gastronomic al României la nivel global.

Citește și: ȘOCUL TRĂIT DE ACEASTĂ ROMÂNCĂ DIN SUA, DUPĂ CE A CUMPĂRAT O PÂINE DINTR-UN SUPERMARKET AMERICAN. IREAL CE CONȚINE, DE FAPT