Consiliul Concurenței a aplicat amenzi în valoare de 123 de milioane de lei companiilor SEROM (Samsung România), Dante International S.A (eMAG), Flanco Retail S.A și Altex România S.R.L pentru participarea la o campanie anticoncurențială pe piața comercializării de telefoane mobile și televizoare în perioada 2019-2021.
Astfel, înțelegerea anticoncurențială a avut loc în perioada 2019-2021 și a constat în fixarea anumitor prețuri de revânzare a mai multor produse de către SEROM (Samsung România), împreună cu cele trei companii partenere: Flanco, Altex și eMAG – ceea ce a însemnat că cei trei comercianți au fost împiedicați să-și stabilească singuri prețurile de revânzare.
Citește și: CUM ARATĂ CEL MAI MARE TELEVIZOR DIN LUME. IREAL CÂT COSTĂ THE WALL DE LA SAMSUNG
În urma unor plângeri ale încălcării Legii concurenței – care interzice orice fel de acord între companii care ar putea împiedica, limita sau denatura concurența pe piața românească- cele 4 companii au fost sancționate contravențional cu amenzi cuprinse între 6.000.000 de lei și 74.000.000 de lei, iar banii colectați din plata amenzilor vor ajunge la bugetul de stat.
„Înţelegerea anticoncurenţială a constat în fixarea preţurilor de revânzare a unor produse de către SEROM şi fiecare din partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante şi Flanco, ceea ce a condus la limitarea capacităţii celor trei comercianţi cu amănuntul de a-şi stabili independent preţurile de revânzare. Astfel, a fost restricţionată concurenţa la nivelul comerţului cu amănuntul, având efect asupra consumatorilor, care au plătit preţuri mai mari pentru anumite tipuri de televizoare şi telefoane mobile. Televizoarele şi telefoanele mobile reprezintă unele dintre cele mai importante produse electronice şi de comunicaţii”, precizează Consiliul Concurenţei.
„Am colaborat cu Consiliul Concurenței pe tot parcursul investigației și am pus la dispoziția autorităților, în mod transparent, toate informațiile necesare pentru clarificarea situației. Concomitent cu plata amenzii, ne vom concentra pe mai departe în a oferi clienților noștri servicii cu valoare adăugată care să îi ajute să economisească timp și bani și a le oferi experiențe bune în online”, au declarat reprezentanții eMag pentru „Adevărul”.