Amendă colosală pentru Rolex! Gigantul trebuie să plătească aproape 100 de milioane de euro pentru „încălcări grave”, așa cum sunt numite într-un comunicat. Sancțiunea vine după mai multe sesizări la adresa companiei de ceasuri de lux.
Grupul elvețian Rolex a fost înființat în 1905 și este considerat cel mai important jucător de pe piața ceasurilor, fiind un reper al luxului. Mulți spun că achiziționarea unui ceas de la acest brand poate fi o investiție pentru că, odată cu trecerea timpului, valoarea bijuteriei crește. Pentru a comercializa ceasurile, Rolex are o rețea de distribuitori independenți aprobați. Cu ajutorul lor, produsele sunt revândute către anumiți comercianți printr-un „contract de distribuție selectivă Rolex”.
Citește și: UN NOU HOTEL DE 5 STELE ÎN BUCUREȘTI! VA FI DE UN LUX ORBITOR, O FAMILIE CELEBRĂ ÎȘI ADUCE BANII ÎN ROMÂNIA
Marți, 19 decembrie 2023, Autoritatea franceză pentru concurență a transmis că Rolex France (împreună cu compania Rolex Holding SA, fundația Hans Wilsdorf și compania Rolex SA) a fost amendat cu 91.600.000 de euro pentru limitarea drepturilor distribuitorilor și încălcarea drepturilor consumatorilor. De mai mult de 10 ani, gigantul le-a interzis distribuitorilor săi autorizați să vândă ceasuri online, potrivit autoritedelaconcurrence.fr.
„Încălcările sunt grave deoarece echivalează cu închiderea unui canal de marketing, în detrimentul consumatorilor și comercianților, când distribuția online de produse de lux, inclusiv ceasuri, a crescut în ultimii 15 ani.”, se arată în comunicatul transmis de Autoritatea franceză pentru concurență.
Pe lângă amenda colosală, Rolex trebuie să informeze distribuitorii asupra deciziei luate de Autoritatea pentru concurență. Mai mult, reprezentanții companiei au la dispoziție două luni să publice pe site-ul oficial un rezumat cu privire la această hotărâre. Textul va apărea timp de 7 zile consecutive.
Autoritatea franceză pentru concurență a început ancheta ce vizează compania de ceasuri de lux, după ce mai multe companii, precum Union de la Bijouterie Horlogerie și Pellegrin & Fils, au sesizat nereguli grave. În urma cercetărilor, oficialii au descoperit că Rolex îi transmisese unuia dintre distribuitorii săi chiar și o scrisoare prin care confirmă interdicția pusă.
„Vă confirmăm că în niciun fel distribuitorii noștri autorizați, care sunt singurii autorizați să vândă produsele noastre, nu pot face acest lucru prin internet. Orice vânzare pe internet contravine prevederilor articolului IV.3.b din Contractul de distribuție selectivă subscris de toți distribuitorii noștri aprobați.”, se arată în scrisoarea respectivă.
Clauza contractului încheiat între Rolex și distribuitorii săi este considerată de către Autoritate și de jurisprudență ca fiind restrictivă concurenței. Grupul elvețian a venit și cu un argument care constă în necesitatea de a lupta împotriva contrafacerii și a comerțului paralel. Însă, oficialii au respins explicațiile companiei pentru că principalii concurenți ai Rolex se confruntă cu aceeași problemă, însă nu recurg la măsuri atât de restrictive. Totuși, este posibil să urmeze amenzi și pentru alți mari producători de ceasuri.