Alexandru Rafila, despre ridicarea restricțiilor și redeschiderea școlilor: ”Consecințele vor fi atent monitorizate. Vom avea focare…”
După data de 15 mai pot fi implementate măsuri de ridicare a restricțiilor, dar asta se poate face numai gradual, în funcție de situația medicală care va fi ”atent monitorizată”, a declarat profesorul Alexandru Rafila, reprezentantul Românei la Organizația Mondială a Sănătății.
În ceea ce privește redeschiderea școlilor, subiect ”fierbinte” și de interes general, Alezandru Rafila consideră că primii care ar trebui să revină la cursuri ar trebui să fie elevii de liceu și studenții. Dar profesorul trage și un semnal de alarmă referitor la eventualele focare de infecție cu COVID-19 care vor apărea în următoarea perioadă.
„În perioada care urmează, vom avea focare și nu este exclus să apară focare, poate că la nivel național o să stăm bine, dar apar focare, cum a fost cel de la Suceava și acolo trebuie să poți să iei o măsură punctulă și cred că se pot găsi pârghii administrative”, a explicat Alexandru Rafila la digi24.ro.
(CITEȘTE ȘI: EXISTĂ O AMENINȚARE MULT MAI MARE DECÂT NOUL CORONAVIRUS? UN ATAC EMP AR PUTEA PROVOCA 295 DE MILIOANE DE VICTIME)
”Eu nu pot să fac o recomandare decât după ce mă voi documenta foarte bine”
Profesorul Alexandru Rafila consideră că măsurile de ridicare a restricțiilor trebuie documentate temeinic, iar inspectoratele școlare au nevoie de ”ghiduri de îndrumare” în ceea ce privește reluarea cursurilor, pentru ca riscul infecției să fie diminuat. Implicațiile pot fi nebănuite, avertizează Alexandru Rafila, copiii făcând forme mai ușoare ale infecției cu noul coronavirus, dar există riscul ca aceștia să își infecteze familiile.
„Ne gândim să facem niște ghiduri, care să îndrume inspectoratele școlare sau universitățile, încât să se diminueze riscul de transmitere”, a spus Rafila. În ceea ce-i privește pe copiii mai mici, în cazul lor utilizarea măștilor o să fie dificilă, pentru că ei nu înțeleg din ce cauză trebuie ținute. În cazul lor, autoritățile române se vor uita ce fac și alte țări, mai ales că România are un decalaj în privința epidemiei. Eu nu pot să fac o recomandare decât după ce mă voi documenta foarte bine și stăm de vorbă într-un comitet de lucru, pentru că altfel, o decizie care nu este fundamentată poate avea implicații nebănuite și ele nu sunt legate neapărat de pericolul îmbolnăvirii copiilor, pentru că ei fac forme ușoare, dar copilul poate transmite boala membrilor familiei. Eu aș începe cu universitățile, eventual cu liceele și în faza a doua să introducem posibilitatea repornirii la gimnazial și primară. Elementul esential o să fie numărul de elevi din clasă. E bine să nu depășim numărul de 15 elevi, ca să permitem spațierea lor în clasă”, a mai spus Alexandru Rafila.
(VEZI ȘI AICI: BIANCA DOBROIU, MODEL ÎN ITALIA, NU SE VINDECĂ DE CORONAVIRUS: “MI SE SPUNE CĂ SUNT STUDIU DE CAZ”. AU TRECUT 57 DE ZILE DE CÂND S-A INFECTAT)